سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / ناتو در جمهوری آذربایجان!

ناتو در جمهوری آذربایجان!

رسانه‌های جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از برگزاری «دوره آموزشی ائتلاف ناتو در شهر باکو»، پایتخت جمهوری آذربایجان «برای پرسنل نیروی هوایی» این کشور خبر داده‌اند!

در حالی که پیش از این اخبار و گزارش‌های زیادی از گسترش همکاری‌های امنیتی و نظامی جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی خبر داده بودند طی روزهای اخیر رسانه‌های این کشور طی گزارش‌هایی اعلام کرده‌اند پای ناتو نیز به جمهوری آذربایجان باز شده است!

وبگاه «وزارت دفاع جمهوری آذربایجان» در این زمینه اعلام کرده «در چارچوب همکاری بین وزارت دفاع جمهوری آذربایجان و ناتو، دوره آموزشی استفاده از بالگرد در عملیات در حال برگزاری است و پرسنل نیروی هوایی و نمایندگان تیم آموزشی فرماندهی هوایی ناتو از پایگاه هوایی رامشتین در آلمان در این دوره حضور دارند .» در این گزارش همچنین ادعا شده که «در این دوره  آموزشی قابلیت‌های عملیاتی بر اساس استانداردهای ناتو و امور دفاعی، امنیتی و پشتیبانی هوانوردی به پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان ارائه خواهد شد. همکاری‌های ناتو و جمهوری آذربایجان در قالب برنامه مشارکت برای صلح، آموزش نیرو‌های نظامی این کشور مطابق با معیارهای ناتو و شرکت نیرو‌های جمهوری آذربایجان در رزمایش‌های ناتو است.» باز کردن پای نظامیان بدنام ناتو به مرزهای ایران و نزدیکی روسیه، می‌تواند حساسیت این دو کشور را برانگیزد. چند روز پیش نیز در «پراگ» پایتخت جمهوری چک نشستی با حضور سران فرانسه، ترکیه، ارمنستان و جمهوی آذربایجان برگزار شد که درباره خروجی آن گفته شد: «توافق شد نیروهای اروپایی در مرز دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان، مستقر شوند.»(!)

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

افزایش رأی پوتین، پیام صریح مردم روسیه به ناتو و امریکا بود

رهبر مقتدر برای روس‌ها پیام‌آور امنیت و رفاه

در صورت حمله ناتو به روسیه چین آماده مداخله نظامی است

حمله نظامی آمریکا یا ناتو به روسیه پکن آماده مداخله نظامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.