سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / استاندارد دوگانه رسانه‌ها در غرب؛ پوشش خبری رسانه‌های بیگانه درباره ظلم به زنان در غرب چگونه است؟ / هر هفته یک زن توسط پلیس آمریکا کشته می‌شود

استاندارد دوگانه رسانه‌ها در غرب؛ پوشش خبری رسانه‌های بیگانه درباره ظلم به زنان در غرب چگونه است؟ / هر هفته یک زن توسط پلیس آمریکا کشته می‌شود

در طول سال‌های گذشته رسانه‌های غربی با تمرکز بر کلید واژه‌هایی چون حقوق بشر و آزادی‌های مدنی به عنوان بازوی عملیات روانی کشورهای غربی به دنبال مخدوش کردن چهره جهانی کشورهای مستقل و آزادیخواه بوده‌اند.

 انتشار خبر ناگوار فوت مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله اهل کردستان که در یکی از مراکز پلیس امنیت اخلاقی تهران سکته کرده و پس از انتقال به بیمارستان بعد از دو روز جان باخت واکنش‌های مختلفی را برانگیخت.

نگاهی به شیوه‌های پرداخت به این خبر توسط رسانه‌های غربی نشان از تلاش این رسانه‌ها برای طراحی یک عملیات رسانه‌ای در هماهنگی کامل با نیروهای میدانی وابسته به بیگانگان دارد. این عملیات رسانه‌ای با هدف جریحه‌دار کردن احساسات مردم، ایجاد یک فضای خشونت‌بار در جامعه، ایجاد شکاف بین اقشار مختلف مردم با یکدیگر و با حاکمیت به وسیله‌ی سانسور، تحریف و دروغ انجام می‌شود.

در طول سال‌های گذشته رسانه‌های غربی با تمرکز بر کلید واژه‌هایی چون حقوق بشر، آزادی‌های مدنی همچون آزادی بیان و… به عنوان بازوی عملیات روانی کشورهای غربی به دنبال مخدوش کردن چهره جهانی کشورهای مستقل و آزادیخواه بوده‌اند؛ در حالی که استانداردی دوگانه در گفتار و رفتار دولت‌های غربی در مسائل حقوق بشری و آزادی‌های مدنی موج می‌زند.

نکته قابل توجه تناقض رسانه‌های غرب در برابر وقایع مشابهی است که در کشورهای غربی و مستقل اتفاق می‌افتد. ماجرای فوت دردناک مهسا امینی، باوجود اینکه اصلا قابل مقایسه با حوادثی که در کشورهای غربی رخ می‌دهد نیست، بار دیگر استاندار دوگانه رسانه‌های غربی که ادعای صداقت و پوشش منصفانه و بی‌طرفانه اخبار را دارند، برملا کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تفاوت پوشش اعتراضات فرانسه و ایران در اینترنشنال

درحالی شبکه سعودی اینترنشنال ناآرامی‌های اخیر فرانسه را نادیده می‌گیرد و نتایج را به اعلام تحقیقات تکمیلی پلیس موکول می‌کند که درخصوص مرگ مهسا امینی از همان دقایق اول شروع به دروغ‌پراکنی کردند و منتظر نظریه پزشکی قانونی هم نماندند.

۹ اشکال در بیانیۀ حجت‌الاسلام محقق‌داماد‌

 مهدی‌ جمشیدی 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.