سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / گزارش حیرت‌انگیز «سی‌ان‌ان» از بحران روحی و روانی جامعه آمریکا

گزارش حیرت‌انگیز «سی‌ان‌ان» از بحران روحی و روانی جامعه آمریکا

براساس تازه‌ترین نظرسنجی منتشر‌شده از یک نهاد معتبر اجتماعی در آمریکا بیش از 90 درصد از شهروندان این کشور معتقدند که آمریکا با یک بحران جدی سلامت روانی رو‌به‌روست.

«بنیاد خانواده کِیزِر» از آن جمله نهادهایی در آمریکاست که درباره مسائل اجتماعی و مربوط به خانواده تحقیق و هر از چندگاهی گزارش‌هایی درباره وضعیت شاخص‌های روانی در این کشور منتشر می‌کند. حالا به تازگی گزارشی میدانی از داخل آمریکا تهیه کرده، که واقعیتی ترسناک اما واقعی را بازتاب می‌دهد.

تازه‌ترین نظرسنجی مشترک بعمل آمده از سوی این بنیاد و سی‌ان‌ان، اعتراف می‌کند که از هر 10 آمریکایی 9 نفر  به صورت جدی معتقدند که کشورشان با یک بحران سلامت روان مواجه‌اند.

این نظرسنجی مشترک تاکید می‌کند که حدود نیمی از بزرگسالان آمریکایی معتقدند که یک بحران شدید در حوزه روان‌گریبان خانواده‌هایشان را گرفته، این افراد همچنین معتقدند که با سوءرفتارهایی مانند اقدامات آسیب رسان به خود مواجه بوده‌‌اند.

در بخشی از این گزارش درباره جزئیات این نظرسنجی آمده است: «شیوع ویروس کرونا در دو سال‌ونیم گذشته و همچنین پُررنگ شدن خشونت‌های مسلحانه و رفتارهای خشونت‌آمیز نژادپرستانه در این کشور عواملی که در حصول این نتیجه نقش برجسته‌ای داشته است». همچنین به گفته گردآورندگان این گزارش میدانی، جامعه آماری این نظرسنجی دوهزار شهروند آمریکایی درخلال تابستان اخیر است.

«نورا ولکو» در سِمت مدیر مؤسسه ملی «سوء مصرف مواد» به سی‌ان‌ان می‌گوید که همه‌گیری ویروس کرونا و به تبع آن استرس‌های اجتماعی متعدد و احتمالا عدم راهبرد مناسب از سوی دولت آمریکا برای مقابله با این پیامدهای منفی اجتماعی، منجر به تشدید مصرف مواد مخدر و افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های روانی شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، عمده‌ترین مواردی که موجب به وضعیت نگران‌کننده روانی در آمریکا شده، به گفته یک‌سوم از شرکت‌کنندگان دراین نظرسنجی، مشکلات شخصی مالی و رویدادهای پُر فرازونشیب سیاسی بوده است. 25 درصد افراد حاضر در این نظرسنجی فشارهای اعمال‌شده در محل کار را یکی دیگر از موارد منجر به از بین رفتن سلامت روانی در جامعه آمریکا دانسته‌اند.

پیش از این و در گزارش دیگری که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا منتشر کرده، نشان داد که آمار خودکشی در ۲۰۲۱ یعنی سال گذشته میلادی به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده است.

بر اساس آمار منتشر شده، تعداد خودکشی‌های ثبت شده که نشانه آشکاری از یک بحران روانی است در ایالات مختلف آمریکا از حدود 46 هزار نفر در سال 2020 به 47 هزار و 650 نفر در سال 2021 رسیده است. بیشترین افزایش نرخ خودکشی در میان پسران و مردان جوان بین 15 تا 24 سال است. به عبارت دیگر شمار خودکشی‌ها در این جامعه آماری، هشت درصد افزایش داشته است. این مرکز در ادامه این را هم گفته که خودکشی دومین عامل مرگ و میر در بین افراد 10 تا 34 ساله آمریکایی است.

ترامپ: آمریکا به مضحکه جهان تبدیل شده است

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک سخنرانی انتخاباتی ضمن انتقاد از اقدامات دولت بایدن، مدعی شد که آمریکا نفت و گاز کافی برای مصارف داخلی خود را دارد. ترامپ در این‌باره گفت: «آمریکا به جای التماس از سایر کشورها برای افزایش عرضه خود در بحبوحه بحران انرژی جهانی می‌تواند تولید داخلی نفت و گاز خود را افزایش دهد». دونالد ترامپ در ادامه اذعان می‌کند که کشورش دست‌مایه تمسخر جهانیان شده، رئیس‌جمهور تک دوره‌ای آمریکا گفت: «جهان به ما می‌خندد و با تمسخر به ما نگاه می‌کند، ما به ونزوئلا التماس می‌کنیم، از عربستان سعودی التماس می‌کنیم، از همه برای نفت التماس می‌کنیم و بیش از همه زیر پای خود نفت و گاز داریم. ما باید به سرعت تولید نفت و گاز داخلی را گسترش دهیم تا استقلال انرژی را سریع‌تر بازیابی کنیم».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پالس به دشمن ملت ایران برای بقا در قدرت؟

دروغ غربگداهای مفلس،حسن روحانی و ظریف

عجله کنید از بسیجی های اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

ويدئو/ عجله کنید از بسیجیهای اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.