سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / حجاب اختیاری غلط است

حجاب اختیاری غلط است

بیژن پیروز، استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران، روز دوشنبه ۴ مهرماه میهمان برنامه جهان آرا شبکه افق بود و در یک گفتگو یک ساعته به بررسی وقایع و ناآرامی‌های اخیر پرداخت.

به گزارش رجانیوز؛ بیژن پیروز پیرامون افشای منطق غلط «حجاب اختیاری» گفت: هر نوع حجابی را به عنوان ملاک در نظر بگیریم، باز هم کسی می‌تواند لباسی را غیر از آن بپوشد که لباس ناجور و غیراستاندارد باشد، یعنی لباسی با پوشش نامناسب.

وی در ادامه این موضوع تشریح کرد: حتی اگر حجاب برای ستر عورت را به یک برگ انجیر بزرگ تقلیل دهیم، عده‌ای مقابل آن از برگ انجیر کوچک‌تر استفاده می‌کنند!

پیروز در مورد وضعیت پخش فوتبال‌های خارجی در داخل نیز گفت: بیشتر فوتبال ایران صرف این می‌شود که حق پخش مسابقات اروپایی خریداری شود در حالیکه همان پول را می‌توان برای ورزش عمومی هزینه کرد.

وی در ادامه افزود: یک فوتبالیست یک فوتبالیست است نه متخصص چیزهای دیگر؛ اگر یک فوتبالیست بگوید خودتان از بلندی به زیر بیندازید آیا باید این کار را کرد؟! در کشور های غربی نظیر کانادا، مجازات آشوب و اغتشاش حبس ابد است.

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران در مورد علت خوشحالی صهیونیست‌ها در آشوب‌های داخل ایران تشریح کرد: در یکی از جزواتی که آمریکایی‌ها برای نیکاراگوئه تهیه کرده‌بودند و به عنوان یک سند در دادگاهی بین المللی در نظر گرفته‌شد، که باید اعتراض را به شورش و آشوب تبدیل کرد و در این زمینه حتی کشته داد.

او در ادامه این موضوع گفت: در اعتراضات با یک لحظه احساساتی شدن و اشتباه، مسیر زندگی یک نفر می‌تواند تغییر کند و فضای مجازی در این زمینه خیلی تاثیر گذار است؛ چراکه این فضا، راه برگشت را برای آدم‌ها می بندد. در این شرایط از هر طرف برای هرکس اتفاقی بیفتد، سرمایه اجتماعی ایران است که  از بین رفته و برای همین صیهونیست‌ها خوشحالند.

بیژن پیروز پیرامون پروژه «هیولاسازی» نیز گفت: برخی گمان می‌کنند که اشغال افغانستان توسط آمریکا، به ژاپن تبدیل می‌شود در حالیکه ژاپن هنگام جنگ جهانی از آمریکا برتر بود.

وی در ادامه تشریح کرد: با پروژه «هیولاسازی» در سال ۱۳۸۸ یک دور توسط داخلی‌ها یعنی بعضی سیاسیون یا فرزندان آن‌ها علیه جمهوری اسلامی رخ داد، رفتند و گفتند تحریم‌ها علیه ایران را زیاد کنید!

دکتر پیروز در خصوص نیرو انتظامی نیز بیان کرد: نیروانتظامی در ایران باید روی این مسئله که تصویری عادلانه‌تر از خود بسازد کار رسانه‌ای انجام دهد وگرنه بیگانگان تصویری متفاوت ارائه می‌کنند.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.