سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تکرار رفتارظالمانه؛آمریکا این بار۳هواپیمای ایرانی را تحریم کرد

تکرار رفتارظالمانه؛آمریکا این بار۳هواپیمای ایرانی را تحریم کرد

وزارت بازرگانی آمریکا از قرار گرفتن نام سه فروند هواپیمای تحت کنترل خطوط هوایی ایران در فهرست سیاه این وزارتخانه خبر داد.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: سه فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت‌های هواپیمایی ایران را که به روسیه خدمات باری ارائه می‌کنند، در فهرست سیاه مربوط به هواپیما‌های ناقض قوانین کنترل صادرات ایالات متحده قرار داده است.

این درحالی است که آمریکا اخیرا برخی شهروندان و شرکت‌های ایرانی را به بهانه‌های واهی متهم و تحریم کرده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) در داخل وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه ۲۳ شهریور بیانیه‌ای درباره ایران منتشر کرد. در این بیانیه، فعالان حوزه سایبری به علت آنچه که فعالیت‌های مستمر سایبری کنشگران ایرانی خوانده شده، تحریم شده اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۱۹ شهریور نیز با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌هایی علیه وزیر و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران خبر داد و علت اعمال این تحریم را «کمک به حمله سایبری» ادعایی علیه آلبانی عنوان کرد.

اقدامات جدید آمریکا به تحریم ایران به بهانه‌های مختلف و اتهام‌های فاقد ادله و سند در حوزه سایبری اخیرا با هماهنگی آلبانی انجام شد که این کشور سفارت جمهوری اسلامی در تیرانا را بست و به کارکنان و دیپلمات‌های کشورمان فرصت ۲۴ ساعته ترک آلبانی را صادر کرد.

آلبانی در اقدامی یکسویه و خلاف رویه معمول عرف دیپلماتیک، بدون ارائه مدرک موثر و قابل استناد، روز چهارشنبه ۱۶ شهریور مدعی شد: ایران حملات سایبری بر علیه برخی شرکت‌های آلبانی انجام داده است.

در همین حال سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه “ایران به عنوان یکی از اهداف حملات سایبری، ادعا‌های آلبانی را ساختگی و بی اساس می‌داند”، نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز و غیرموجهی که تحت پوشش ادعا‌های بی‌اساس انجام می‌شود، هشدار داد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پالس به دشمن ملت ایران برای بقا در قدرت؟

دروغ غربگداهای مفلس،حسن روحانی و ظریف

عجله کنید از بسیجی های اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

ويدئو/ عجله کنید از بسیجیهای اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.