سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / برنامه ترکیبی شهرداری تهران برای مدیریت ترافیک از ابتدای مهرماه

برنامه ترکیبی شهرداری تهران برای مدیریت ترافیک از ابتدای مهرماه

شهردار تهران در مورد حل مسئله ترافیک و آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها در ابتدای مهرماه بر استفاده از برنامه ترکیبی ویژه و استفاده از ناوگان اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی و مترو تاکید کرد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران روز سه‌شنبه(15 شهریور) در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به خبرنگار «کیهان» درباره حل مسئله ترافیک در کلانشهر تهران توسط مدیریت شهری گفت: در موضوع رفع ترافیک خصوصاً در ابتدای مهرماه، بیشتر به ظرفیت‌های موجود در ناوگان اتوبوس‌رانی و همین‌طور افزایش ظرفیت‌های اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی تکیه کرده‌ایم. همینطور برای مدیریت ترافیک قرار است از کلیه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران که ناوگان مترو را نیز شامل می‌شود، ساماندهی کرده و تلاش کنیم تا شرایط سفر در کلانشهر تهران از ابتدای مهرماه به خوبی مدیریت شود.  وی در مورد استفاده از ظرفیت شهر زیرزمینی مترو برای کاهش ترافیک در اول مهرماه و در بلندمدت افزود: در مدیریت سفر و بحث مربوط به ترافیک، نقش ویژه و فعالی را برای مترو در نظر گرفته‌ایم و به‌طورکلی برای کاهش بار ترافیکی سطح شهر تهران همزمان با شروع فعالیت مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی ترکیبی انجام شده است. ضمناً برنامه شهرداری تهران برای مدیریت ترافیک در بلندمدت بالاترین استفاده از ناوگان تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی است و همان‌طور که بیان شد، در بخش مترو سرمایه‌گذاری ویژه‌ای داشته‌ایم که در آینده نمود آن را شاهد خواهیم بود.

شهر کاریکاتوری رشد پیدا نمی‌کند

گفتنی است، شهردار تهران روز سه‌شنبه

(۱۵ شهریور) با حضور در نودمین جلسه شورای شهر، گزارشی از اولین سال حضورش به عنوان شهردار تهران ارائه کرد.  زاکانی ضمن تقدیر از حسن اعتماد و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای پیگیری برنامه‌های شهر، خاطرنشان کرد: ما در حالی کار را شروع کردیم که هم شهر، هم شهروند و هم مدیریت شهری حال مناسب و خوشی را که انتظار هست، نداشتند. علت این موضوع، عدم عمل و جهت‌گیری نامناسبی بود که مدیران شهری گذشته داشتند؛ این به مکتب و انقلاب ما برنمی‌گشت بلکه به عمل ما برمی‌گشت. وی با بیان اینکه شهر باید نو‌سازی شود و نمی‌توان کاریکاتوری آن را رشد داد، گفت: ما به گذشته نگاه کردیم و هرکه کار خوب انجام داده بود تقدیر کردیم و از اقدامات بد عبرت گرفتیم.

اداره شهر از سه طریق

شهردار تهران با بیان اینکه تمام تلاش ما این بود که از سه طریق شهر را اداره کنیم، گفت: تا به امروز یک متر تخلف نداشته‌ایم و چیزی نفروخته‌ایم جز دو ملکی که در بورس عرضه شده است.

زاکانی افزود: اگر مدیریت برگرفته از شهر باور شود می‌تواند کوه را جابه‌جا کند؛ لذا اعلام کردیم که مدیریت شهری ششم مسئولیت‌پذیر است و به همین  دلیل به دنبال مسائل اجتماعی رفتیم. برخی گفتند اگر به این سمت بروید در باتلاق گیر می‌کنید، اما سرافرازیم و امروز ۲۱ هزار معتاد متجاهر ساماندهی شدند چون این افراد پاره تن ما هستند و با نگاه اعتقادی جلو رفتیم.

افزودن 1800 تخت برای معتادان متجاهر

وی با بیان اینکه به سراغ معتادانی رفتیم که هیچ نهادی به آنها توجه نمی‌کرد، گفت: سه هزار و ۳۰۰ تخت فعال داریم و هزار و ۸۰۰ تخت نیز در هفته آینده به تخت‌ها اضافه خواهد شد. هیچ نهادی در این زمینه به‌اندازه شهرداری تلاش نکرده است. ما منیت را زیر پا گذاشتیم و تمام دستگاه‌ها را سهیم کردیم.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با تمام قامت و دیگر نهادها و دستگاه‌های مربوطه همه آمدند و منیت‌ها کنار گذاشته شد. اگر با افتخار می‌گوییم سه هزار و ۳۰۰ تخت آماده داریم اساس را روی خدمت و توجه به مردم قرار دادیم.

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: تحول کالبدی را در قالب معاونت‌های فنی و عمرانی، حمل‌ونقل، خدمات شهری، شهر‌سازی و چنین معاونت‌هایی قرار دادیم و ۱۲ سیاست و ۹۰ کلان پروژه تعریف شد. دیگر بخش‌ها نیز در قالب طرح تحول نرم قرار داده شد.

وی با بیان اینکه تحول سوم ما تحول فناورانه بود، اظهار کرد: ما پیش از هجمه فناورانه به شهرداری، زمینه‌ها را فراهم کرده بودیم که شهر فناورانه را خلق کنیم.

یک میلیون مسکن کم داریم

وی با تأکید بر اینکه ما منفعل نیستیم و فعالیم، گفت: با نگاه دقیق معمارانه، هویت شهر را تغییر خواهیم داد و مسکن مردم را تأمین خواهیم کرد. بالغ بر ۹ میلیون نفر در تهران ساکن هستند و یک میلیون واحد مسکونی کم داریم.

شهردار تهران با اشاره به بازبینی مختصاتی شهر، تصریح کرد: ایجاد ایمنی و آسایش در شهر نیز در دستور کار ماست و تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی نیز در سرفصل بعدی برنامه‌های ما قرار دارد. در کوتاه مدت روی اتوبوس سرمایه‌گذاری می‌کنیم و باید دو هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برسد.

شهردار پایتخت افزود: ۷۵ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته در شهر وجود داشت و تا امروز ۱۸ هزار میلیارد تومان از طلب شهرداری‌های کشور که بخش عمده آن به شهرداری تهران تعلق دارد به عنوان بدهی در نظر گرفته شد. ما در تهران روی گنج خوابیدیم و عده‌ای که نتوانستند عرضه نداشتند.

تمام پروژه‌های فنی و عمرانی در شهر

کلید خورده است

وی با بیان اینکه تمام پروژه‌های فنی و عمرانی در شهر کلید خورده است، اظهار کرد: پروژه شهید شوشتری آغاز شده و پروژه شهید بروجردی در ۴.۸ کیلومتر بزرگراه امسال مردم را از رنج نجات خواهد داد. پروژه یادگار امام(ره)کلنگ زنی شد و در حال عملیات عمرانی در این پروژه هستیم.

زاکانی با اعلام اینکه به دنبال مناقصه برای طرح متوسلیان هستیم، خاطرنشان کرد: سه تقاطع از ۹۸ تقاطع افتتاح شد و ۱۸ تقاطع نیز تا پایان سال بهره‌برداری خواهد شد.

افتتاح بوستان 16 هکتاری در منطقه 19

طی هفته آینده

زاکانی با بیان اینکه کلان‌پروژه ما در موضع کالبدی این است که بتوانیم بر محور محلات در نو‌سازی شهری و بر مدار حمل‌ونقل عمومی، کل شهر را نو‌سازی کنیم، گفت: با این اقدامات تمام شهر به گل شهر تبدیل خواهد شد. ۱۰ هزار واحد مسکونی آماده کلنگ‌زنی در منطقه ۱۸ است و هفته گذشته پنج هزار واحد کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: هزار و ۵۰۰ هکتار توسعه فضای سبز آغاز شده است و بوستان ۱۶ هکتاری ایرانیان در منطقه ۱۹ هفته آینده افتتاح خواهد شد.

زاکانی ضمن تقدیر از تمام معاونت‌ها، یادآور شد: ما در مسیری که پیش می‌رویم، تمام اقدامات را جزء گزارش یک ساله خود لحاظ و منتشر خواهیم کرد و این گزارش را با رسانه‌ها در میان خواهیم گذاشت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مردم بدانند چه اتفاقاتی دارد می‌افتد

زاکانی شهردار تهران

پاسخ‌های مستند شهردار تهران به ابهامات قرارداد توسعه حمل‌ونقل عمومی با چین

شهردار تهران علیرضا زاکانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.