سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هزینه بیمارستان، جراحی و گفتار درمانی بیماران ناشنوا هم رایگان شد

هزینه بیمارستان، جراحی و گفتار درمانی بیماران ناشنوا هم رایگان شد

رئیس‌هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران خبرهای خوشی را برای بیماران نیازمند کاشت حلزون ارائه داد.

سید حسین صفوی در جلسه بررسی مشکلات مربوط به تامین قطعات یدکی و تعمیر پروتزهای حلزون شنوایی بیماران ناشنوای کاشت حلزون گفت: انتظار ما این بود که صف کاشت برای بیماران نیازمند حتی المقدور کوتاه شود، لذا با توجه به هماهنگی ‌های انجام شده امسال تعداد بیشتری پروتز تامین خواهد شد.
صفوی افزود: با توجه به دستور وزیر بهداشت، علاوه‌بر کاشت حلزون، هزینه هتلینگ بیمارستانی، هزینه حق‌العمل تیم جراحی و هزینه‌‌های جلسات گفتار درمانی نیز از طرف بیمار پرداخت نخواهد شد.
گفتنی است، اخیرا وزیر بهداشت از آغاز طرح ملی «کاشت حلزون شنوایی» به عنوان یکی از افتخارات نظام سلامت یاد کرده و از انقلاب کاشت حلزون شنوایی در سال جاری خبر داده بود.
به گفته بهرام عین اللهی، اگر کودکی فاقد شنوایی باشد، در تکلم نیز دچار مشکل می‌شود و اگر تا قبل از سن ۴ سالگی، عمل کاشت حلزون شنوایی برای کودکان ناشنوا انجام شود، از شنوایی و تکلم برخوردار خواهند شد.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سال جاری وزارت بهداشت، کاشت حلزون شنوایی است، گفته بود: حلزون شنوایی، قیمت بالایی دارد اما برای کودکان فاقد شنوایی، رایگان انجام می‌شود. در حال حاضر ۱۵ مرکز دولتی و ۱۵ مرکز خصوصی، عمل کاشت حلزون شنوایی را انجام می‌دهند و امیدواریم که امسال میزان بیماران فاقد شنوایی در کشور را به صفر برسانیم که تکلیف و توفیقی بزرگ برای وزارت بهداشت است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تولید دیوارهای ضد باکتری اتاقهای جراحی

تولید و بومی سازی دیوارهای ضد باکتری مخصوص اتاق جراحی

مردی که از 700 میلیارد تومان گذشت

نیکوکار گیلانی اسدالله رضا زاده رودسری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.