سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / 34 سال زندان برای دانشجوی عربستانی به جرم توئیت چند پیام انتقادی!

34 سال زندان برای دانشجوی عربستانی به جرم توئیت چند پیام انتقادی!

دانشجوی عربستانی در انگلیس که برای مدتی به وطنش بازگشته بود، به خاطر حساب کاربری‌اش‌ در توئیتر و دنبال کردن و بازنشر مطالب مخالفان آل‌سعود، توسط دادگاه سعودی به ۳۴ سال زندان محکوم شد.
روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد، یک دانشجوی عربستانی دانشگاه لیدز انگلیس که برای تعطیلات به وطنش بازگشته بود، به خاطر حساب کاربری در توئیتر و دنبال کردن و بازنشر مطالب مخالفان و فعالان حقوق بشری منتقدِ رژیم آل‌سعود، توسط دادگاهی در عربستان به ۳۴ سال زندان محکوم شده است. «سلمی الشهاب» ۳۴ ساله، مادر دو فرزند کوچک است و ابتدا به خاطر آنچه که جرمِ استفاده از یک پایگاه اینترنتی برای ایجاد ناآرامی عمومی و بی‌ثبات کردن امنیت مدنی و ملی اعلام شد، به تحمل سه سال زندان محکوم شد. اما دادگاه تجدیدنظر رژیم آل‌سعود روز دوشنبه حکم جدید ۳۴ سال زندان و ۳۴ سال
ممنوع‌ السفر شدن را پس از درخواست دادستان عمومی از دادگاه برای بررسی سایر جرایم ادعایی مطرح شده علیه این زن صادر کرد.
  سلمی الشهاب هیچ‌گاه، نه در عربستان و نه در انگلیس، یک فعال برجسته عربستانیِ پُر سر و صدا به حساب نمی‌آمده است.
او که در اینستاگرام تنها ۱۵۹ دنبال‌کننده دارد در توصیف خودش نوشته است که یک متخصص بهداشت دندان، مدرس پزشکی، دانشجوی دکترا در دانشگاه لیدز و استاد در دانشگاه شاهدخت نوره بنت عبدالرحمن، و همسر و مادر پسرانش، نوح و آدم، است. گفتنی است، حکم مذکور از سوی دادگاه ویژه تروریستی عربستان چند هفته بعد از سفر «جو بایدن»، رئیس‌جمهورِ فرتوتِ آمریکا به عربستان صادر شده است.
پیشتر فعالان حقوق بشری عربستان هشدار داده بودند که این سفر رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند باعث تشویق مقامات آل‌سعود به سرکوبی مخالفان و فعالان دموکراسی‌خواه این کشور شود. این اتفاقات استانداردهای دوگانه آمریکا را باز نمایان می‌کند که البته به قدری این نکته گفته شده است که تکرارش ملال‌آور می‌نماید!
رکورد زنی در اعدام
خبر دیگر از رژیم بدنام آل‌سعود آنکه طبق گزارش یک سازمان اروپایی-عربستانی حقوق بشری، رژیم آل‌سعود برخلاف تعهداتش درباره کاهش صدور و اجرای مجازات اعدام، تنها در شش ماه نخست سال جاری میلادی ۱۲۰ تن را اعدام کرده که این رقم نزدیک به دو برابر مجموع افرادی است که در سال گذشته اعدام کرده بود. به گزارش میزان، این سازمان حقوق بشری اعلام کرد، اگر آل‌سعود در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به همین شکل به اجرای حکم اعدام ادامه دهد، از رکورد سال ۲۰۱۹ که ۱۸۶ اعدام بود، عبور خواهد کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گزارش تکان‌دهنده «تایمز» از رواج برده‌داری نوین در عربستان

آل سعود وحشی

آغاز اعدام‌های دسته جمعی در عربستان

تماس‌های محرمانه نتانیاهو و بن سلمان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.