سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / آمریکای امروز همان آمریکای ۲۸ مرداد است

آمریکای امروز همان آمریکای ۲۸ مرداد است

جلسه علنی مجلس یک مهمانانی از کشور عراق داشت. محمد رشیدی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروزگفت: به رافائل یاسین خضیر، رئیس کل دیوان محاسبات عراق و هیئت همراه که در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حضور دارند، خوشامد می‌گوییم.
محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را گرامی می‌دارم و به همین مناسبت به روان پاک سید آزادگان یعنی مرحوم سید علی اکبر ابوترابی فرد درود می‌فرستم…
وی بیان کرد: جمعیت آزادگان و خانواده‌های صبور آنان ذخیره‌های ارزشمند کشور هستند که آرامش و آسایش بهترین سال‌های عمر خود را فدای حفظ ایران اسلامی و امنیت مردم کرده‌اند. ایران تا همیشه قدردان آزادگان سرافراز خواهد بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آستانه سالروز کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد نیازمند تأکید است که ملت ایران هرگز فهرست بلندبالای دشمنی، پیمان شکنی، بدعهدی، غارت، جنایت و دخالت قدرت‌های خارجی به خصوص ایالت متحده آمریکا را به عنوان سند افشای ماهیت مستکبران فراموش نمی‌کند و همواره در مقابل چشم خواهد داشت.
قالیباف گفت: کوتای ۲۸ مرداد از مصادیق غیرقابل انکاری است که یادآوری می‌کند هنگامی که نظام سلطه منافع خود را در خطر می بیند بی ارزش بودن دموکراسی آشکار می‌شود و استقلال کشورها به بازی گرفته می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکای امروز همان آمریکای
۲۸ مرداد است، تصریح کرد: سطح و عمق نگاه مستکبرانه آنها به مردم دیگر کشورها از جمله ایران تغییری نکرده است بلکه روز به روز طراحی‌های پیچیده‌تر و بی‌رحمانه‌تری برای به زانو درآوردن ملت‌های مستقل چون ایران در دستور کار هیئت حاکمه این کشور قرار گرفته است.
وی افزود: اگر روزی آمریکا با اجیر کردن عده‌ای در این کشور کودتا به راه انداخت، در سال‌های بعد نیز از هیچ تلاشی برای سرنگونی انقلاب اسلامی ایران فروگذار نکرد به گونه‌ای که در جنگ ایران از دشمن بی رحم با تمام قوا حمایت کرد.
قالیباف خاطرنشان کرد: آمریکا جنگ همه جانبه اقتصادی علیه جان و مال ملت ایران را تدارک کرد و برای محروم کردن ایران از حقوق مسلم خود کارزار بین‌المللی نامشروع به راه انداخت. آمریکا مهم‌ترین حامی غده سرطانی رژیم صهیونیستی یعنی منبع تولید شر و جنایت در منطقه بود و گروه‌های تکفیری را برای در هم شکستن امنیت و تمامیت ارضی کشورهایی مانند ایران، تجهیز کرد و با زیرپا گذاشتن تمامی قواعد حقوقی و انسانی، خون پاک فرزندان برومند ملت ایران مانند سردار حاج قاسم سلیمانی را بر زمین ریخت.
قالیباف تأکید کرد: تاریخ جنایت‌های آمریکا، به ملت ایران این درس را آموخته است که مستکبرین هرگز اصلاح شدنی نیستند و آنچه تضمین استقلال و آزادی مردم ایران است، تنها تبدیل شدن به ایران قوی است و قوی شدن ایران نیز در گرو قوی شدن تک تک مردم ایران است. با توکل به خداوند متعال، ان شاءالله ملت ایران موانع پیشرفت و توسعه را از سر راه برخواهند داشت و همچون گذشته مستکبرین را ناامید خواهند کرد.
اصلاح موادی از قانون مجازات
نمایندگان گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی پیرامون طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی را بررسی و جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.
اصلاحات انجام شده به شرح زیر است: ماده واحده- مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ به شرح زیر اصلاح و قانون اجازه تأسیس مؤسسات بخت آزمایی در مراکز جهانگردی برای سیاحان مصوب ۱۳۴۸/۳/۲۵ نسخ می‌گردد.
ماده ۷۰۵- هر شخص به هر نحوی در فضای حقیقی یا مجازی مرتکب قمار یا شرط‌بندی شود یا در بخت‌آزمایی شرکت نماید، علاوه بر ضبط اموال و عوائد حاصل از جرم به نفع دولت، به جزای نقدی درجه شش یا به جزای نقدی معادل ارزش یک تا سه برابر مجموع اموال و عوائد ناشی از جرم هر کدام بیشتر باشد، محکوم می‌شود.
تبصره ۱- قمار عبارت است از هر نوع بازی که بازنده یا بازندگان، ملزم به پرداخت وجه، مال، منفعت، خدمت یا امتیاز مالی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به برنده یا برندگان یا شخص ثالثی می‌شود یا شخص ثالثی ملزم به پرداخت وجه، مال، منفعت، خدمت یا امتیاز مالی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به برنده یا برندگان می‌شود.
تبصره ۲- شرط بندی عبارت است از هر نوع مشارکت دو یا چند شخص در خصوص پیش‌بینی وقوع امری خاص، که بازنده یا بازندگان ملزم به پرداخت وجه، مال، منفعت، خدمت یا امتیاز مالی یا هر امتیاز دیگری به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به برنده یا برندگان یا شخص ثالث باشند. التزام به پرداخت وجه، مال، منفعت، خدمت یا امتیاز مالی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به برنده یا برندگان مسابقات سوارکاری، تیراندازی و شمشیربازی و مسابقه با تانک و هواپیما و سایر ادوات جنگی که کاربرد نظامی و دفاعی دارد و در فضای حقیقی برگزار می‌شود، توسط شرکت‌کننده یا شرکت‌کنندگان بازنده در این مسابقات، مشمول عنوان قمار و شرط‌بندی نیست.
در مواردی که شرط‌بندی بین دو شخص انجام شده و سازمان‌یافته نباشد و طرفین سابقه ارتکاب این رفتار را نداشته باشند و منتج به پرداخت وجه، مال، منفعت، خدمت یا امتیاز مالی یا هر امتیاز دیگری به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بین طرفین نشود، از تعقیب موضوع این ماده معاف است.»
پایگاه جامع رفاه ایرانیان
در حال به روز شدن
محمدرضا پورابراهیمی  در تذکر شفاهی درباره پایگاه رفاه جامع ایرانیان، گفت: ساعت‌ها مباحثی درباره سیاست‌های جبرانی در موضوع ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که امروز در اجرا نیازمند پشتیبانی از پایگاه جامع رفاه ایرانیان است.
وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: در جریان بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای شما تأکید کردید که در حال حاضر پایگاه رفاه جامع ایرانیان وجود دارد. مطابق نشستی که در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر قبلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، از مجموع دستگاه‌هایی که باید به این پایگاه اطلاعات دهند، صرفاً ۴۰ درصد بیشتر اطلاعاتشان مرتبط با پایگاه نیست و از این ۴۰ درصد هم بخش عمده‌ای از اطلاعات برخط نیست.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین با یک تأخیر چندین ماهه مواجه هستیم و فرمول محاسباتی در حوزه عمل دچار اشکالات اساسی است. از رئیس مجلس درخواست دارم موضوع مهم پایگاه جامع ایرانیان را که اساسی‌ترین تصمیم ما در زمان بررسی بودجه بود و باید قابلیت اجرایی داشته باشد، پیگیری کرده و در این حوزه تصمیم‌گیری کنید. تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم مهم است و درخواست بنده از رئیس مجلس شورای اسلامی ورود به این موضوع است.
محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: اگرچه در حال حاضر پایگاه رفاه ایرانیان وجود دارد، اما این پایگاه در حوزه داده به روز نیست و این اشکال وجود دارد. دلیل این مسئله آن است که مدتی عملاً سوئیچ از مرکز رفاه ایرانیان به بانک مرکزی منتقل شده بود و بعد اطلاعات مربوط به مرکز پایگاه ایرانیان را به روز نکردند. در مورد کالابرگ نیز مشکل همین است و اکنون اصلاحات در حال انجام است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موارد گفته شده اشکالاتی است که دولت باید در حوزه اجرا به آن توجه کند. البته اکنون کارهایی انجام شده و در حال به روز شدن است و این کار صورت خواهد گرفت.
تجلیل قالیباف
 از نمایندگان آزاده مجلس
محمد رشیدی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان جنگ تحمیلی به کشور، اسامی نمایندگان آزاده را قرائت کرد تا در جایگاه هیئت رئیسه قرار گیرند.
بر این اساس، محمدباقر قالیباف از سید احمد آوایی، محمدرضا احمدی، حجت الله فیروزی، سیدناصر حسین پور و حسن نوروزی نمایندگان آزاده مجلس تجلیل کرد. همچنین از احمد هاشم زاده و مجید ضیغمی از کارکنان آزاده مجلس نیز تجلیل شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روز دانشجو از ١٦ آذر ۳۲ تا ١٦ آذر ۱۴۰۰

ماجرا از 24 آبان 1332 شروع شد

به بهانه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ،چهره‌های پنهان کودتا

خاندان روچیلد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.