سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / سه دهه پس از فتوای تاریخی امام خمینی(ره) رخ داد؛ صید نویسنده مرتد در نیویورک/ سرنوشت سلمان رشدی پس از سی سال زندگی فلاکت‌بار در هاله‌ای از ابهام +عکس و فیلم

سه دهه پس از فتوای تاریخی امام خمینی(ره) رخ داد؛ صید نویسنده مرتد در نیویورک/ سرنوشت سلمان رشدی پس از سی سال زندگی فلاکت‌بار در هاله‌ای از ابهام +عکس و فیلم

سلمان رشدی، نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی» که به پیامبر اسلام(ص) اهانت کرده بود، روز جمعه هنگامی که قصد داشت در مرکز «چوتوکوآ» در غرب نیویورک سخنرانی کند، مورد حمله قرار گرفت.

نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی» که به پیامبر اسلام(ص) اهانت کرده و حکم ارتدادش توسط حضرت امام خمینی(ره) داده شده بود، پس از سی سال زندگی فلاکت‌بار و هراسناک مورد حمله قرار گرفت.
سلمان رشدی عصر روز گذشته درست زمانی که قصد داشت در مرکز «چوتوکوآ» در غرب نیویورک سخنرانی کند، توسط یک جوان  ۲۴ ساله به نام «هادی مطر» به شدت مجروح شد.
  عصر روز جمعه سلمان رشدی هنگامی که قصد سخنرانی در مرکز «چوتوکوآ» در غرب نیویورک را داشت، بر روی صحنه سخنرانی مورد حمله قرار گرفت.
خبرنگار آسوشیتدپرس با اعلام این خبر گفت: هنگامی که یک سخنران مشغول معرفی سلمان رشدی در موسسه چاوتوکوا بوده است، یک مرد به صحنه حمله می‌برد و به سلمان رشدی مشت یا چاقو می‌زند.

لحظه حمله به سلمان رشدی

یک شاهد عینی نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره مشاهدات خویش از حمله به سلمان رشدی گفت: ضارب به سرعت روی سکو قرار گرفت و شروع به کوبیدن سلمان رشدی کرد. او حدودا ۲۰ ثانیه زیر ضرب بود.
روزنامه دیلی‌میل در خبری شامگاه جمعه مدعی شد رشدی مورد اصابت ۱۰ یا ۱۵ ضربه چاقو قرار گرفته است
پلیس نیویورک در بیانیه بامداد شنبه خود تصریح کرد که سلمان رشدی دست‌کم یک بار از ناحیه گردن و یک بار از ناحیه شکم زیر ضرب چاقو قرار گرفته است.
براساس گزارش پلیس نیویورک‌، فردی که با حمله به «سلمان رشدی»، نویسنده مرتد موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص)، او را زخمی کرد، جوانی ۲۴ ساله به نام «هادی مطر» است که ساکن ایالت نیوجرسی است. او دستگیر شده و هم‌اکنون در بازداشت بسر می‌برد.
تصویر هادی مطر، ضارب سلمان رشدی
پلیس در عین حال ملیت مظنون و اینکه آیا سابقه جنایی دارد یا خیر را مشخص نکرده است. پلیس نیویورک همچنین اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از انگیزه این حمله ندارد اما با اف‌ بی‌آی در ارتباط و در حال تعیین اتهامات اوست.
سرگرد یوجین جی استانیشفسکی به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از انگیزه نداریم. پلیس معتقد است مطر به تنهایی عمل کرده است.
تصویر هادی مطر، ضارب سلمان رشدی
سلمان رشدی با جراحت ناشی از ضربه چاقو به گردن با بالگرد به بیمارستان منتقل شد و وضعیت او هنوز مشخص نیست. نویسنده رمان موهن «آیات شیطانی» از ناحیه گردن و شکم با ضربات چاقو زخمی شده است.
لحظه انتقال سلمان رشدی به بیمارستان

لحظه انتقال سلمان رشدی به بیمارستان

سلمان رشدی بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» در سال ۱۳۶۷ خشم مسلمانان را برانگیخت. او به همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورد. حضرت امام خمینی(ره) بعد از انتشار این کتاب فتوای ارتداد وی را صادر کردند.
گفته می‌شود که در نخستین ماه‌های پس از انتشار «آیات شیطانی» و بالاگرفتن اعتراضات مسلمان به محتوای ضد دینی آن، سلمان رشدی در طول یک ماه بیش از پانزده بار محل سکونت خود را تغییر داد. همچنین دولت انگلستان که زمینه انتشار کتاب «آیات شیطانی» را فراهم کرده بود با صرف هزینه‌های فراوان مسئولیت حفاظت از جان او را به عهده گرفت.
سلمان رشدی قبل از این حمله در آمریکا زندگی می‌کرد و از مدت‌ها پیش تحت حفاظت قرار داشت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرکوبی فساد یهودیانِ اسرائیل نزدیک است / یهودیان با قدرت‌های جنّی بر عالم سیطره دارند

بحرانی می گوید حدود صد و خورده ای سال فساد اسرائیل علنی کلید خورده شده است. خداوند در سوره اسراء از آن سخن می گوید.

از مدافعان حرم تا ثبت‌نام برای جنگ با اسرائیل ؛ نسل جوان ایران را بهتر بشناسید

محسن ردادی عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و نویسنده کتاب رجال‌ زادگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.