سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / مهاجرت آمریکایی‌ها از شهرهای بزرگ برای یافتن خانه‌های ارزان

مهاجرت آمریکایی‌ها از شهرهای بزرگ برای یافتن خانه‌های ارزان

روزنامه دیلی میل در گزارشی اعلام کرد که مردم آمریکا در دوران کرونا از شهرهای بزرگ این کشور به امید یافتن خانه ارزان مهاجرت کرده‌اند و این نواحی دچار کاهش جمعیت شده‌اند.
کرونا در آمریکا جدای از آن که 93 میلیون نفر را مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و 55 هزار فوتی بر جای گذاشته مصائب دیگری نیز برای این کشور به همراه داشته است. گزارش جدید‌اندیشکده موسوم به «گروه نوآوری اقتصادی» که نشریه انگلیسی «دیلی میل» هم آن را بازنشر کرده حاکی از آن است که بخش‌های بزرگ شهری آمریکا شاهد کاهش ۵.۴ درصدی در جمعیت زیر پنج سال خود و کاهش ۳.۷ درصدی در کل جمعیت ساکن این مناطق بوده‌اند. آن طور که باشگاه خبرنگاران نوشته از جمله مناطقی که شاهد بیشترین کاهش جمعیت بوده‌اند نیویورک، لس آنجلس، شیکاگو و سانتاکلارا هستند که بر اساس این گزارش، نبود مسکن ارزان در این شهر‌ها یکی از فاکتور‌های کلیدی کاهش جمعیت بوده است. «کانر اوبرایان»، رئیس‌گروه تهیه کنندگان این گزارش می‌گوید از یافته‌های این تحقیق و این که مردم با سرعتی فراوان از شهر‌های بزرگ کوچ کرده‌اند متعجب شده است. او به مجله فورچون گفته: «آنچه که مرا متعجب کرد میزان تغییر بود و اینکه یک شهر، ۵ تا ۱۰ درصد از جمعیت کودک خود را ظرف یک یا دو سال از دست بدهد. قبل از همه گیری کرونا تصور چنین چیزی راحت نبود.»
بر اساس این گزارش اگرچه محققان معتقدند که میزان پایین زاد و ولد و کاهش مهاجرت در این روند دخیل بوده، اما این کاهش با کاهش جمعیت زیر ۱۸ سال هماهنگی دارد. از جمله فاکتور‌هایی که به اعتقاد پژوهشگران موجب این وضعیت می‌شود هزینه‌های سنگین زندگی در شهر‌های بزرگ است.
در منهتن نیویورک متوسط قیمت اجاره در ماه ژوئن(خرداد) بار دیگر افزایش یافت و به رقم بی‌سابقه بیش از ۵ هزار دلار در ماه رسید. در
لس‌آنجلس، متوسط اجاره ۳۱۹۰ دلار در ماه است که در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است. متوسط قیمت خانه در این شهر بیش از یک میلیون دلار است. در سانتا کلارا نیز این رقم ۱.۷ میلیون دلار است.
«اوبرایان» رئیس‌گروه تهیه کنندگان این گزارش هشدار داد که کاهش جمعیت کودکان از نظر میزان جمع‌آوری مالیات و نیز بسته شدن احتمالی مدارس برای شهر‌های بزرگ هزینه خواهد داشت. او توصیه کرد مسئولان شهری همین حالا اقدام و این روند را متوقف کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ پول آدامس!

آمریکا، اروپا، چین، روسیه

آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت

رسانه‌های صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.