سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / به رغم تلاش های رژیم آل خلیفه، کودکان بحرین سرود سلام فرمانده را اجرا کردند

به رغم تلاش های رژیم آل خلیفه، کودکان بحرین سرود سلام فرمانده را اجرا کردند

پیشتر، مقامات بحرینی از اجرای سرود «سلام فرمانده» در حسینیه سنابس در منامه جلوگیری کرده بودند و این سیاست البته در چارچوب طایفه گری رژیم حاکم بحرین بود.

به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤه، در گرمای تابستان، اما با قلبی آکنده از امید و مشت‌های گره کرده، کودکان بحرینی سرود «سلام فرمانده» را همخوانی کرده و به صاحب الزمان خود لبیک گفتند.

پیشتر، مقامات بحرینی از اجرای سرود «سلام فرمانده» در حسینیه سنابس در منامه جلوگیری کرده بودند و این سیاست البته در چارچوب طایفه گری رژیم حاکم بحرین بود.

این سیاست مبتنی بر ظلم و جور و طایفه گری، اما نتوانست بین کودکان و امام آن‌ها جدایی بیندازد. طی روز‌های گذشته در برخی مناطق بحرین از اجرای سرود سلام فرمانده از سوی کودکان و عمل به حقوق مذهبی آن‌ها جلوگیری به عمل آمده و در‌ها به روی آن‌ها بسته شده بود.

پس از آن بود که کودکان بحرین در خیابان‌های منطقه سنابس صف در صف گرد هم آمده و به امام مهدی منتظر (علیه السلام) ادای احترام کردند و در دل با شوق و اشتیاق به یاریگر و دستگیر مستضعان خعلت سرود مهدی را زمزمه کنان به او تقدیم کردند.

این گونه شد که زمزمه سرود «سلام فرمانده» در جان و دل‌های این نسل جاری شد تا ارتباط بین او و امام منتظر او ایجاد شود، امری که اقدامات طایفه گرایانه نیز قادر به گسست چنین ارتباط و واقعیتی نیست. اگر حاکمیت بحرین از اجرای این سرود در حسینیه‌ها و میادین جلوگیری می‌کند، نمی‌تواند ذهن و ضمیر این نسل را از این ارزش عقیدتی کودکان بزداید.

علاوه بر معنا و مفهوم این سرود، تصاویر کودکان ضربه‌ای بر تمام تلاش‌های رسمی و جنگ نرم غربی علیه نسل‌های کنونی و افکار و عقیده‌های آنهاست، امری که حاکمیت بحرین نیز در مسیر زدودن این افکار گام بر می‌دارد و بر این گام پای می‌فشارد، اما باور به انتظار و فرهنگ آن فطرت نورانی زایل ناپذیری است بلکه نسل‌ها بدون توجه به بد اندیشان، این مفاهیم را از دل تاریخ به یکدیگر منتقل می‌کنند.

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نقاشی شنی نماز عید فطر در مصلی

عید فطر صدها هزار نماز گزار مشتاق و متدین در مصلی تهران

نماهنگ /سرود حماسی انقلاب ایمان

سرود وین الملایین با صدای گروه سرود بین المللی زهرائیون خوزستان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.