سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / دردسر تازه برای رئیس‌جمهور فرانسه حمایت‌های پنهان ماکرون از شرکت اوبر لو رفت

دردسر تازه برای رئیس‌جمهور فرانسه حمایت‌های پنهان ماکرون از شرکت اوبر لو رفت

افشای هزاران سند مربوط به فعالیت‌های روابط عمومی و لابی‌گری شرکت اوبر نشان می‌دهد چگونه رهبران و مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا از جمله رئیس‌جمهور فرانسه به اوبر برای موفقیت در چالش‌های قانونی و قضایی و همچنین مقابله با اعتراضات اتحادیه‌های تاکسیرانی کمک کرده‌اند.
«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، یکی از رهبرانی است که نامش در این اسناد مربوط به تاکسیِ اینترنتیِ اوبر فاش شده و احتمالا باید منتظر واکنش خشم آلود مردم، به ویژه تاکسی‌داران فرانسوی باشد.

علاوه‌بر ماکرون، نام«نیل کروس»، رئیس‌سابق اتحادیه اروپا هم در این اسناد به عنوان مقامی که حامی اوبر بوده و حتی در مقطعی برای همکاری با این شرکت وارد مذاکره شده است، دیده می‌شود. انتشار این اسناد رسوایی برای ماکرونی که دچار بحران‌های زیادی داخلی است، از جمله پیروزی شکننده در انتخابات پارلمانی که دست ماکرون را در انتخاب اعضای دولتش بسته است، می‌تواند مشکل‌ساز شود. ماکرون باید به پرسش‌های زیادی پاسخ بدهد از جمله این‌که این حمایت از اوبر در برابر چه بوده است؟ این اسناد همچنین نشان می‌دهد که چه طور رئیس‌سابق اوبر شخصا دستور داده بود که برای جلوگیری از دسترسی احتمالی پلیس به اسناد این شرکت، کارمندان مجاز باشند با یک کلیک تمامی اسناد را نابود و امحاء کنند. جالب توجه است که اوبر در واکنش به فاش شدن این اسناد گفته «رفتار سابق ما همسو با ارزش‌هایی که هم اکنون سرلوحه ماست» نبوده است و امروز اوبر «کمپانی متفاوتی» شده است.

 اسناد اوبر شامل۱۲۴ هزار فایل اطلاعاتی است؛ از جمله ۸۳ هزار ایمیل و ۱۰ هزار سند و فایل که درحد فاصل سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ در این ابر شرکت مستقر در حومه سانفرانسیسکو، روی داده است. این بررسی‌ها از چگونگی فعالیت دپارتمان لابی‌گری اوبر که سالانه ۹۰ میلیون دلار بودجه داشته پرده برداشته و نشان می‌دهد این شرکت که از نمادهای موفقیت در سیلیکون ولی، دنیای استارت آپ‌ها و جهان فناوری مدرن است چه گونه تلاش می‌کرده با کارزارهای تبلیغاتی و رایزنی و همسو کردن مقام‌ها و نهادها، صنعت تاکسیرانی جهان را متحول و برای تسلط یافتن بر آن اقدام کند. این اسناد نشان می‌دهد در همان ایامی که رانندگان تاکسی در فرانسه به اعتراضات خیابانی که در برخی موارد خشن هم بود دست می‌زدند، امانوئل ماکرون به «تراویس کالانیک»، رئیس‌جنجالی و مناقشه‌برانگیز اوبر، گفته بود که برای تغییر قوانینی که فعالیت اوبر در فرانسه را تسهیل کند تلاش خواهد کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اتهام به رئیس جمهور فرانسه به خاطر پنهان کردن فقر در آستانه المپیک

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه

فراخواندن نویسندگان و هنرمندان برای به تصویر کشیدن تقابل شرافت و شرارت در غزه

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.