سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / با *گرم‌شدن هوا* سبک تغذیه نیز باید تغییر کند

با *گرم‌شدن هوا* سبک تغذیه نیز باید تغییر کند

📢پیک صحت 🌷🌿
با *گرم‌شدن هوا* سبک تغذیه نیز باید تغییر کند تا سطح مایعات بدن تامین شود و از طرفی هضم غذا نیز دمای درونی بدن را بالا نبرد! از همین‌رو، لازم است مصرف بعضی از خوراکی‌ها کاهش پیدا کند👇 تا *از کاهش مواد معدنی در بدن جلوگیری شود* ❗

*غذاهای چرب*
زمانی که هوا خیلی گرم است، توصیه می‌شود تا حدامکان از غذاهای چرب مانند خوراکی‌های *سرخ‌شده، گوشت چرب* و…… که PH بدن را اسیدی می‌نمایند پرهیز شود!!

*چای و قهوه*
نوشیدن فنجان کوچک چای یا قهوه تلخ همراه صبحانه مشکلی ندارد اما در روزهای گرم بهتر است از مصرف زیاد دمنوش های تئین و کافئین دار پرهیز کرد. این توصیه از دو جهت اهمیت دارد؛ نخست اینکه دم نوشهای دیورتیک! باعث *دفع آب بدن* می‌شوند، تحریک‌پذیری ایجاد می‌کنند، و حالت *اسیدیته معده* را افزایش می‌دهد که در نتیجه بدن عملکرد بیشتری خواهد داشت و منجر به گرمای درونی می‌شود.

*نوشابه‌های گازدار*
نوشابه‌های گازدار به‌دلیل قند خیلی زیاد احساس تشنگی را تشدید می‌کنند که در هوای گرم بسیار آزاردهنده است. از طرفی، این نوشیدنی‌ها به‌دلیل تاثیر دیورتیک، نمی‌توانند برای تامین مایعات بدن مفید باشند. وجود گاز کربنیک و اسید سیتریک یا فسفریک یا…. و مواد تخدیری! در نوشابه‌ها نیز می‌تواند بدن را شدیداً اسیدی نماید، و گرفتگی عضلات که اتفاق شایعی در هوای گرم است، را نیز تشدید کند

*خوراکی‌های خیلی سرد*
برخلاف تصور، خوراکی‌های خیلی سرد مانند آب یخ تاثیر مثبتی در خنک‌ کردن بدن ندارد. *شاید در ابتدا احساس خنکی خوشایندی ایجاد شود، اما خیلی زود از بین می‌رود*. در واقع، بدن انرژی زیادی برای به تعادل‌ رساندن دمای درونی مصرف می‌کند که منجر به گرم‌ شدن بدن خواهدشد. به‌ همین دلیل چند دقیقه پس از مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خیلی سرد، احساس گرگرفتگی به‌وجود می‌آید.

*و جلوگیری از افت شدید نمک، دربدن بعلت تعریق زیاد*   ضرورت دارد.

درضمن باید: *از تغییرات سریع درجه حرارت* بدن(بیرونی و درونی) جلوگیری نمود❗چراکه ممکن است

باسرد شدن ناگهانی اعضای بدن، بخصوص کلیه و کبد، صدمات جبران ناپذيري به آنها وارد گردد، و یک عمر سلامتی مارا بخطر اندازد*

 

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.