سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / همکاری تهران-کاراکاس خبر بدی برای واشنگتن و تل‌آویو است

همکاری تهران-کاراکاس خبر بدی برای واشنگتن و تل‌آویو است

یک روزنامه صهیونیستی در زمینه توسعه روابط راهبردی ایران و ونزوئلا، نوشت: این همکاری خبر بدی برای ایالات متحده و متحدش تل‌آویو است

وزنامه «جروزالم پست» در این گزارش با پرداختن به جزئیات سفر «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا به تهران در روز‌های گذشته و دیدار با مقام‌های ارشد ایران و همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی نوشت، نکته‌ای که ایران به آن اشاره می‌کند این است که می‌تواند همکاری با «کاراکاس» را افزایش دهد و با انجام این کار ممکن است بتواند تحریم‌های ایالات متحده را خنثی کند، تجارت و اقتصاد هر دو کشور را افزایش دهد.
جروزالم پست نوشت، این خبر بدی برای ایالات متحده، اسرائیل و منطقه خواهد بود، زیرا هر دو کشور علیه اسرائیل و واشنگتن فعالیت می‌کنند و ایران و ونزوئلا ممکن است با روسیه، ترکیه و چین به عنوان بخشی از نظم جدید جهانی مشارکت کنند.
«آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران ۲۱ خرداد از نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا، در مجموعه «سعدآباد تهران» به صورت رسمی استقبال کرد. در این دیدار اسناد همکاری در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نفتی و پتروشیمی، گردشگری و همچنین سند ۲۰ساله در حضور رؤسای‌جمهور دو کشور به امضا رسید.
مادورو که عصر جمعه گذشته در صدر هیاتی به تهران سفر کرده در مصاحبه با شبکه «هیسپان تی‌وی» ضمن بیان این که ایران و ونزوئلا پیشگامان ظهور نظم جدید جهانی در دنیا هستند، هدف اصلی از سفر به تهران را تلاش برای ارتقای راهبردی فرآیند همکاری‌ها در سطوح عالی‌تر و در راستای پیشرفت ایران و ونزوئلا توصیف و عنوان کرد: «این فرآیند در سال ۲۰۰۱ توسط هوگو چاوز پایه‌گذاری شد و تمامی این سال‌ها، سعی کردیم به آن تداوم بخشیم.
روابط دیپلماتیک ما قدمت ۲۱ساله دارد و در طول این مدت بر استحکام و تقویت این رابطه برادرانه که بر اساس همکاری دوجانبه و در راستای پیشرفت و آبادانی دو کشور پایه‌ریزی شده، افزوده شده است.»
مادورو همچنین در توئیتی نوشت: «ما در حال ایجاد نقشه همکاری با راهبرد‌ها و برنامه‌های ۲۰سال آینده برای توسعه روابط ایران و ونزوئلا هستیم. آینده بزرگ مردم‌مان را در نظر داریم. این دنیای جدید است.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اعلام لیست ۱۶ نفره ائتلاف امنا در دور دوم انتخابات

اسامی ۱۶ نامزد ائتلاف امنا در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

2000 تاجر از 85 کشور در تهران رئیسی: غیرقابل تحریم شده‌ایم

رئیس‌جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.