سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / انتقال 2500 تروریست به حلب توسط ترکیه اردوغان چه خوابی برای سوریه دیده است؟

انتقال 2500 تروریست به حلب توسط ترکیه اردوغان چه خوابی برای سوریه دیده است؟

منابع میدانی در سوری می‌گویند ترکیه در ادامه تحرکات خود در شمال سوریه، بیش از 2500 تروریست را به «اعزاز» منتقل کرد. به نظر می‌رسد که اردوغان دوباره و پس از یک وقفه قصد شروع حمله‌ای گسترده به خاک سوریه را دارد.
«حدود ۶۰ درصد از بحران‌ها و مناقشات جهان در جغرافیای ترکیه رخ داده و مستقیماً با این کشور ارتباط دارد.» این بخشی از اظهارات اخیر وزیر خارجه ترکیه است که به نظر می‌رسد با هدف توجیه اشغالگری خود در عراق و سوریه عنوان شده است.

اما در حقیقت به نظر می‌رسد که ماجراجویی‌های ترکیه و رویکرد رئیس‌جمهور این کشور است که میزان قابل توجهی از بحران‌های جهان را به وجود آورده است.
در همین ارتباط یک منبع میدانی سوری از تحرکات جدید نظامیان ترکیه در شمال این کشور خبر داده که حکایت از آماده شدن این کشور برای آغاز یک تجاوز جدید به خاک سوریه است. نیروهای ترکیه نفربر و کاروان‌هایی از خودروهای مجهز به دوشکا و شمار زیادی نیرو به شهر «اعزاز» در استان حلب اعزام کرده‌اند.

به گفته این منبع، ترکیه همچنین شمار زیادی تروریست‌ از شهر «عفرین» واقع در شمال حلب و چند منطقه اطراف آن به اعزاز منتقل کرده است.

این تروریست‌ها وابسته به گروه «لواء عاصفة الشمال» هستند. این منبع همچنین گفته که تعداد تروریست‌های منتقل شده به اعزاز بیش از ۲۵۰۰ تن برآورد شده است. این برای نخستین بار نیست که ترکیه مزدور و تجهیزات نظامی به اعزاز فرستاده است.
به گزارش فارس، این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، جبهه عملیاتی که ترکیه به آن نیرو اعزام می‌کند، از شهرک «کفر خاشر» و «کلجبرین»، تا «مارع»، «اعزاز»، «مریمین» و «جلبل» امتداد دارد. این منبع تأکید کرد که ارتش سوریه، در حال تجهیز مواضع و تقویت نیروهای خود در این منطقه است و در صورتی که حمله‌ای از سوی ترکیه صورت گیرد، با آن مقابله خواهد کرد. این در حالی است که از چندی پیش، ترکیه مجددا به بهانه مبارزه به حزب کارگران کردستان، تهدید کرده است که عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرد. گفتنی است، همزمان با این تهدیدها و تلاش ترکیه برای ایجاد منطقه ادعایی موسوم به «منطقه امن»، ارتش سوریه نیز حضور خود را در شمال خاک خود افزایش داد. ارتش سوریه به تازگی حدود دو هزار سرباز به منطقه منبج در استان حلب اعزام کرد؛ منطقه‌ای که در طرف مقابل آن، مزدوران وابسته به ترکیه و نظامیان این کشور حضور دارند. نیروهای ترکیه و مزدوران این کشور طی چند روز گذشته به صورت جسته و‌گریخته حملات توپخانه‌ای و راکتی در این استان انجام داده‌اند. ارتش سوریه نیز در پاسخ به آنان، مواضع تروریست‌ها را در اطراف شهر مارع بمباران کرده است.
عملیات احتمالی ترکیه غیرمنطقی است
«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور سوریه گفت، مسکو عملیات احتمالی ترکیه در سوریه را غیرمنطقی می‌داند و از آنکارا می‌خواهد که این موضوع را به صورت مسالمت‌آمیز حل کند. او به خبرنگاران گفت: «ما معتقدیم این اقدامی غیرمنطقی است که می‌تواند به بی‌ثباتی اوضاع، تشدید تنش‌ها و دور جدیدی از رویارویی مسلحانه در این کشور منجر شود.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمله تروریستی در مسکو/ دستکم ۴۰کشته و ۱۰۰ زخمی در حادثه تیراندازی

کنسرت کروکوس در آتش

کاریکاتور/ پشت صحنه تروریست‌ها، رژیم صهیونیستی و آمریکا است

اقلیم کردستان عراق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.