سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / تدابیر ایام امتحانات فرزندان

تدابیر ایام امتحانات فرزندان

🔴 تدابیر ایام امتحانات

♻️با توجه به اینکه در ایام امتحانات دانش‌آموزان و نزدیکی کنکور هستیم، رعایت برخی نکات برای تقویت_حافظه و پیشگیری و درمان فراموشی لازم است:

🔹ورزش و پیاده‌روی روزانه لازم است زیرا با هر قدم بخصوص در زمینهای ناهموار، خون در مغز به حرکت درآمده و موجب عملکرد بهتر مغز می‌شود.

🔹برس_کشیدن_سر و شانه‌زدن_مو ماساژ سر (به صورت روزانه)، موجب ماساژ عمقی رگ‌های سر، بهبود جریان‌خون و عملکرد بهتر مغز می‌شود.

🔹استفاده از لوازم_الکترونیک، موبایل و امواج را به حداقل برسانید که باعث خشکی_مغز و فراموشی می‌شود.

🔹زود خوابیدن شب و سحرخیزی، در یادگیری بسیار موثر است. خواب صبح با افزایش بلغم، کند ذهنی و فراموشی می‌آورد. خواب کوتاه قبل از ظهر
(قیلوله) خشکی مغز را کاهش و موجب بهبود یادگیری می‌شود.

🔹مصرف غذاهای خونساز( گرم و تر) مثل سوپ_گندم با روغن زیتون، مغزیجات بخصوص بادام که بهترین غذای مغز است به صورت شیر_بادام (۱۴عدد بادام در ۱ لیوان آب و عسل در مخلوط‌کن)، حریره_بادام یا فسنجان_بادام.

🔹مصرف انگور، سیب، استفاده از کرفس و کدو در غذاها که در روایت زیادکننده عقل هستند و مصرف روزانه ۲۱ عدد مویز .

🔹اگر لایه‌های بیرونی مغز دچار گرفتگی شود، استشمام عطر، گرفتگی‌ها را باز و مغز را تقویت می‌کند. (عطر گل‌محمدی و گلاب برای گرم مزاجها و عطر نرگس، مریم و دود اسفند برای سرد‌ مزاج‌ها)

🔹مصرف گس‌مزه‌ها جهت نرم‌کردن و دفع اخلاط رسوب‌شده در عمق مغز مفید است، مثل سرکنگبین، سرکه_شیره، شربت_زرشک و…(بخصوص برای صفراویها)

 حکیم حسین خیراندیش

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قدردانی وزیر فرهنگ از اجرای طرح «شهر من، شهر نماز»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورعباس در پی احکام بازگشت به تحصیل داوطلبان مشکوک به تقلب از ریاست سازمان سنجش استعفا کرد

رئیس دیوان عدالت اداری چندی قبل خبر از بازگشت داوطلبان مشکوک به تقلب در کنکور را داد و در پی آن نیز روز شنبه 25 آذر یک‌شبه حکم بازگشت 35 نفر از سوی یکی از شعبات دیوان صادر شد،؛ در پی این اقدام، عبدالرسول پورعباس از ریاست سازمان سنجش استعفا کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.