سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / انتشار تصاویر دیده نشده از جنایات آمریکا در زندان گوانتانامو

انتشار تصاویر دیده نشده از جنایات آمریکا در زندان گوانتانامو

نیویورک تایمز عکس‌های دیده نشده‌ای از بازداشتگاه بدنام آمریکا، واقع در خلیج گوانتانامو کوبا منتشر کرده است

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آرتی، نیویورک تایمز عکس‌های دیده نشده‌ای از بازداشتگاه بدنام آمریکا، واقع در خلیج گوانتانامو کوبا منتشر کرده است.

واشنگتن در فاصله کوتاهی پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، بدون فرآیند‌های قضایی شروع به بازداشت و استرداد زندانیان از خاورمیانه و مناطق دیگر و انتقال آن‌ها به این زندانِ خارج از آمریکا کرد.

 

 

این عکس‌ها از آرشیو ملی و با استفاده از قانون آزادی اطلاعات به دست آمده است و اولین دسته از بازداشت شدگان را نشان می‌دهد که در ژانویه ۲۰۰۲ از افغانستان رسیده اند.

این افراد در یک هواپیمای نظامی تحت محرومیت حسی منتقل شدند. علاوه بر لباس‌های نارنجی، نگهبان‌ها آن‌ها را مجبور می‌کردند از گوش بند و عینک‌های سیاه شده با چسب نواری روی لنز استفاده کنند.

در یکی از این تصاویر دیده می شود که یکی از خدمه، پرچم کوچک آمریکا را در دست یک زندانی با چشمان بسته قرار داده است.

زندانیان در طول سفر با دستبند و غل و زنجیر بسته شده بودند. در زمین، تفنگداران نیروی دریایی با تجهیزات کامل رزمی با آن‌ها روبرو شدند.

تقریباً ۷۸۰ زندانی در گوانتانامو نگهداری شده اند که بسیاری از آن‌ها بدون اتهام و محاکمه و برخی به دلیل هویت اشتباه زندانی بوده اند. این مرکز در حال حاضر ۳۷ زندانی را در خود جای داده است.

تحقیقات سنای آمریکا تایید کرد زندانیان به عنوان بخشی از آنچه که سازمان سیا “تکنیک‌های بازجویی پیشرفته” می‌نامد، تحت شکنجه‌هایی مثل غرق مصنوعی و رفتار‌های مرگبار دیگری قرار گرفته اند.

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا ، قول داده بود که بازداشتگاه گوانتانامو را ببندد، اما در نهایت موفق به انجام این کار نشد.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.