سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نخست‌وزیر مجارستان: سوروس «محرک جنگ» در اوکراین است

نخست‌وزیر مجارستان: سوروس «محرک جنگ» در اوکراین است

نخست‌وزیر مجارستان با اشاره به ادامه دارد بودن جنگ در اوکراین، این جنگ را به نفع سرمایه‌دارانی، چون جوروج سوروس دانست.

به نقل از راشاتودی؛ «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان گفت، را در فهرست «محرکان جنگ» در اوکراین قرار داده است.

نخست‌وزیر مجارستان در خصوص طولانی شدن جنگ اعلام کرد تنها صلح می‌تواند تورم را مهار کند و اقتصاد را از شوک‌های بیشتر نجات دهد، اما اوکراین «حق دفاع از خود» را دارد.

او همچنین گفت: «مجارستان اکنون عملا تنها کشوری است که خواهان صلح است. در واقع، بوداپست، برخلاف اکثر پایتخت‌های اروپایی دیگر، از ارسال سلاح به اوکراین خودداری کرده است. چرا که ما نیاز به تامین مالی صلح داریم، نه جنگ.»

با این حال، او تاکید کرد که افرادی هستند که علاقه‌مند به طولانی شدن درگیری هستند، زیرا اکنون کاملا واضح است که محافل تجاری وجود دارند که به این جنگ علاقه‌مند هستند و «جورج سوروس» نماد آنهاست. او آشکارا از لزوم طولانی شدن جنگ صحبت می‌کند. این‌ها محرک‌های جنگ هستند که می‌خواهند از جنگ سود ببرند.

سوروس ماه گذشته در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس اعلام کرد حمله نظامی روسیه به اوکراین ممکن است آغاز جنگ جهانی سوم بوده باشد و تمدن ما ممکن است از آن جان سالم به در نبرد. وی همچنین مدعی شد که «بهترین و شاید تنها راه برای حفظ تمدن ما شکست دادن روسیه در اسرع وقت است.»

پیش از این نیز یکولای پاتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه، در گفت‌وگویی، جورج سوروس،را دلیل ایجاد اغتشاش و ناآرامی‌ها در کشور‌های گوناگون دانست و تاکید کرد جورج سوروس، صد‌ها میلیون دلار به شکل‌گیری گفتمان‌های سیاسی در کشور‌های مختلف کمک کرده است.

در سال‌های ۲۰۱۰، بنیاد سوروس دفاتر خود را در سراسر جهان، از اروپا و اوراسیا تا آسیا، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و خود آمریکا گسترش داده بود. به عقیده بسیاری از کارشناسان این ایده که سوروس به تنهایی باعث ایجاد شورش در کشور‌ها می‌شود فقط در سمت اروپای مرکزی و شرقی، محدود نمی‌شود بلکه توطئه‌های سوروس یک پدیده جهانی است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پرده‌برداری از ارتباط جورج سوروس با خاتمی و ظریف در دادگاه

فتنه 88؛ گناه نابخشودنی

روشنگری در مورد وزیر امور خارجه

. *ظریف انقلابی* آقای ظریف طی مصاحبه ای تلویحاً منتقدین برجام و سیاست خارجی دولت …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.