سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هشدار روسیه درباره ماجراجویی شیمیایی اوکراین در سومی

هشدار روسیه درباره ماجراجویی شیمیایی اوکراین در سومی

وزارت دفاع روسیه از برنامه ریزی اوکراین برای ماجراجویی شیمیایی در شهر سومی خبر داد

نقل از شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه خبر داد، افسران نهاد امنیت کشور در اوکراین خود را برای ماجراجویی جدیدی آماده کرده اند، آنان سعی می‌کنند در شهر سومی از مواد شیمیایی خطرناک استفاده کنند.
میخائیل میزنتسیف رئیس مرکز مدیریت دفاعی روسیه در این باره گفت، ​گردان کی یف برای گلوله باران توپخانه‌ای مناطق مرزی روسیه از سومی برنامه ریزی می‌کند. بر اساس این برنامه پس از گلوله باران توپخانه ای، نیرو‌های اوکراینی با پاشیدن مواد سمی در منطقه سعی می‌کنند شرایطی فراهم آورند که بتوانند روسیه را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیر نظامیان متهم کنند.
وزارت امور خارجه روسیه نیز خبر داد، تندرو‌های اوکراینی برای انفجار مخازنی با صد تن مواد شیمیایی سمی در سوارادونتسک برنامه ریزی می‌کنند تا بتوانند مانع پیشروی نیرو‌های روسی و نیرو‌های جمهوری دنباس شوند.

.

گوترش: تأثیر جنگ اوکراین بر جهان در حال بدتر شدن است
به گزارش شبکه تلویزیونی «خبرگزاری آسوشیتدپرس»، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت: بحران غذایی امسال، به علت عدم دسترسی است و سال آینده ممکن است در زمینه کمبود غذا باشد.

وی افزود: در واقع، تنها یک راه برای توقف این طوفان بزرگ و تهدید‌های آن وجود دارد: تهاجم روسیه به اوکراین باید پایان یابد.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت:، اما تا زمانی که این اتفاق بیفتد، ما به اقدام فوری در دو جبهه نیاز داریم. نخست، ما باید ثبات را در بازار‌های جهانی غذا و انرژی برقرار کنیم تا چرخه افزایش قیمت‌ها را بشکنیم و برای کشور‌های در حال توسعه راه حلی فراهم کنیم. مواد غذایی اوکراین و غذا و کود تولید شده توسط روسیه، باید به بازار‌های جهانی با وجود جنگ بازگردانده شود.
گوترش گفت: من از «ربکا گرینسپن» و «مارتین گریفیتس»، رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، خواسته ام تا دو گروه ضربت را برای کمک به یافتن بسته‌ای که صادرات ایمن و مطمئن مواد غذایی تولید اوکراین از طریق دریای سیاه و دسترسی بلامانع به بازار‌های جهانی برای مواد غذایی و کود تولیدی روسیه را امکان پذیر می‌کند، هماهنگ کنند.
او افزود: دوم، ما باید فوری منابعی را برای کمک به فقیرترین کشور‌ها و جوامع فراهم کنیم. دولت‌ها باید بتوانند پول مورد نیاز خود را برای سرپا نگه داشتن اقتصاد و رفاه مردم خود فراهم کنند و هیچ راه حلی برای این بحران جهانی بدون برقراری راه حلی برای بحران اقتصادی در کشور‌های در حال توسعه وجود ندارد.

نیرو‌های اوکراینی ۵۰ هزار تن غله اوکراین را سوزاندند
شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد: نیرو‌های اوکراینی ۵۰ هزار تن از غله این کشور را سوزانده اند.
مجری این شبکه در ابتدا گفت: مقادیر زیادی گندم در حالیکه سوخته شده بود در بندر ماریوپول کشف شد. این آخرین تصاویر از گندم‌های سوخته شده در شهر ماریوپول است. با وجود هشدار‌های جامعه بین المللی درباره بحران مواد غذایی، اما این گندم‌ها از بین رفته اند. مسکو اعلام کرده است که نیرو‌های اوکراینی این گندم‌ها را پیش از پیشروی روسیه به طرف این منطقه از بین برده اند. سیلوی محل ذخیره این گندم هم به شدت آسیب دیده است. روسیه همچنین اوکراین را به تروریسم غذایی ضد مردم خود متهم کرده است.
در ادامه خبرنگار شبکه گزارش داد:ما گزارش مربوط به این حادثه را در این سیلو دریافت کردیم. در زیر پا‌های من هزاران تن گندم است که سوزانده شده است. این سیلو در حالی به آتش کشیده شده است که نیرو‌های ملی گرای اوکراین در حال عقب نشینی از منطقه بوده اند. هنوز از محل این سیلو دود بلند می‌شود. کارگران محلی تلاش می‌کنند که آتش را خاموش کنند.۵۰ هزار تن غله نابود شده است. این غله دیگر برای استفاده انسانی و دام‌ها مناسب نیست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 تهدید پوتین اثر کرد آمریکا از موضع خود در اوکراین عقب نشست

ارسال سلاح برای مخالفین آمریکا

 3100 مزدور خارجی برای اوکراین با روسیه می‌جنگند

آمریکا، کانادا، بریتانیا و گرجستان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.