سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / افزایش 6 برابری مبتلایان به کرونا در آمریکا نسبت به زمان مشابه در سال گذشته

افزایش 6 برابری مبتلایان به کرونا در آمریکا نسبت به زمان مشابه در سال گذشته

 نشریه آمریکایی هیل نوشته آمریکا آخر هفته و شروع غیررسمی تابستان را در حالی جشن می‌گیرد، که میانگین هفت روزه موارد ابتلا به کرونا در این کشور بیش از شش برابر سال گذشته در همین بازه زمانی است.
داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا عصر دیروز از مرز 531 میلیون و 759 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 6 میلیون و 311 هزار نفر رسیده است. در حالی که در بسیاری از مناطق جهان گزارش‌ها از کاهش آمار مبتلایان به کرونا حکایت دارد گزارش‌ها از آمریکا حاکی است آمار مبتلایان در این کشور رو به افزایش است. پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل (وابسته به کنگره) در این باره نوشته: «داده‌های مرکز منابع کرونا ویروس دانشگاه جان‌هاپکینز به طور میانگین در هفت روز ۱۱۹۷۲۵ مورد ابتلا را تا روز شنبه نشان می‌دهد. این رقم در ۲۸ می‌ سال گذشته (7 خرداد 1400) در حدود ۱۷۸۸۷ مورد بوده است.» این گزارش می‌افزاید: «علی‌رغم افزایش نرخ ابتلا، مرگ و میر ناشی از کووید نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که نشانه‌ای از افزایش ایمنی از طریق واکسن‌ها و ابتلا‌های قبلی، و دسترسی گسترده‌تر به درمان است. روز جمعه میانگین ۴۷۰ مرگ در طی هفت روز گزارش شد که نسبت به هفته‌ای ۶۳۷ مورد سال گذشته کاهش داشته است.»
به گزارش واحد مرکزی خبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اعلام کرده است که حدود ۵۴ درصد از جمعیت آمریکا سطوح خفیف ابتلا به کرونا را تجربه کرده‌اند، اما برخی مناطق شاهد سطوح متوسط و بالا هستند. پیش‌تر کارشناسان بهداشت به آمریکایی‌ها هشدار داده بودند که برای جلوگیری از افزایش احتمالی مبتلایان احتیاط کنند.تقریبا یک ماه پیش، دبورا بیرکس، یکی از اعضای برجسته گروه ویژه مقابله با ویروس کرونا در دولت ترامپ، گفت: آمریکایی‌ها باید «آماده افزایش احتمالی موارد ابتلا در تابستان امسال در سراسر جنوب آمریکا باشند»«بیل گیتس» هشدار داده که ممکن است بدترین وضعیت این بیماری همه‌گیر هنوز اتفاق نیفتاده باشد، و برای جلوگیری از بیماری همه‌گیر آتی سرمایه‌گذاری‌های بیشتری نیاز است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت

رسانه‌های صهیونیستی

تاریخ تلخ

ربیعی سخنگوی دولت بی تدبیر و ناامیدو خروج ترامپ از برجام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.