سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بحران مالی دامن رسانه روباه‌پیر را گرفت؛ بی‌بی سی 1000 کارمند خود را اخراج می‌کند

بحران مالی دامن رسانه روباه‌پیر را گرفت؛ بی‌بی سی 1000 کارمند خود را اخراج می‌کند

همزمان با تشدید بحران اقتصادی در انگلیس بی‌بی سی 
بنگاه سخن پراکنی روباه پیر هم اعلام کرده طی سال‌های آینده و به مرور بیش از 1000 کارمند و خبرنگار خود را اخراج می‌کند.
حال اقتصاد انگلیس نیز مانند آمریکا و اروپا، تحت تاثیر جنگ اوکراین خوب نیست. به گفته مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی این کشور که مقر آن در لندن است، انگلیس با بزرگ‌ترین کاهش استانداردهای زندگی از زمان شروع ثبت سوابق در دهه 1950 مواجه است. شاخص تورم در این کشور نیز در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی و تشدید فقر، به بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته رسیده و از 9 درصد عبور کرده است. دفتر آمار ملی انگلیس گزارش داده که حدود سه چهارم از افزایش نرم تورم، ناشی از قبوض برق و گاز بوده است. افزایش قیمت مواد غذایی، حمل‌ونقل و ماشین آلات نیز باعث افزایش قیمت سایر اقلام شده است. بر اساس این گزارش افزایش بی‌سابقه هزینه‌های زندگی در انگلیس ناشی از جنگ در اوکراین است و اقتصاد دانان پیش‌بینی می‌کنند که شاخص تورم در ماه‌های آینده روند فزاینده‌ای را طی کند. مقامات انگلیسی با هشدار درباره افزایش «آخرالزمانی» قیمت مواد غذایی گفته‌اند عملاً نمی‌توانند کار چندانی در برابر رشد تورم انجام دهند.
کم بخورید تا پس‌انداز کنید!
از آن سو، یافته‌های موسسه نظرسنجی «اپسوس موری» نیز نشان می‌دهد که بسیاری از مردم در انگلیس سعی می‌کنند از وعده‌های غذایی خود صرف نظر، پول قرض کرده و یا کمتر بیرون بروند تا مخارج زندگی خود را تامین کنند. تعداد زیادی هم برای کاهش قبض انرژی، سیستم‌های گرمایشی خود را خاموش کرده‌اند. اما بحران اقتصادی شدید انگلیس دامن رسانه روباره پیر را هم گرفته و بر اساس گزارش‌ها بی‌بی سی بنگاه سخن پراکنی دولت این کشور تصمیم گرفته هزار کارمند خود را اخراج کند. خبرگزاری بلومبرگ دراین ارتباط اعلام کرده شبکه خبری بی‌بی‌سی انگلیس قصد دارد طی چند سال آینده تا یک هزار کارمند خود را براساس بخشی از برنامه صرفه‌جویی سالانه ۵۰۰ میلیون پوند اخراج کند. «تیم دیوی» مدیرکل این شبکه خبری، اخراج این میزان از کارمندان را با هدف تبدیل شدن 
بی‌بی‌سی به یک سازمان رسانه‌ای دیجیتال اعلام کرده است! وی در سخنرانی ضمن اعلام این خبر گفته «بی‌بی‌سی باید اصلاح شود تا همچنان ارزش زیادی برای همه فراهم کند. قرار است بی‌بی‌سی یک کانال خبری ۲۴ ساعته برای مخاطبان انگلیسی و بین‌المللی داشته باشد و پخش آن در کانال‌های کوچک‌تر متوقف می‌شود.»  به گزارش ایسنا توقف پخش برنامه‌های بی‌بی سی پس از آن رو صورت می‌گیرد که «نادین دوریس» وزیر فرهنگ این کشور، هزینه مجوز این شرکت را در ژانویه (دی) به مدت دو سال مسدود و تعرفه استفاده آنلاین از بی‌بی سی را در انگلیس به همان میزان قبلی ۱۵۹ پوند (۲۰۰ دلار) اعلام کرد.
کاهش ارزش بسته حمایتی در انگلیس
 همزمان بنیاد «رزولوشن» نیز در انگلیس از افزایش هزینه‌ها و کاهش ارزش بسته حمایتی در این کشور خبر داد. بر اساس این گزارش بسته کمک هزینه زندگی در انگلیس شامل ۶۵۰ پوند برای 8 میلیون خانوار کم درآمد، ۳۰۰ پوند برای بازنشستگانی که هزینه سوخت زمستانی دریافت می‌کنند، ۱۵۰ پوند اضافی برای کسانی که مزایای از کار افتادگی دریافت می‌کنند و ۴۰۰ پوند برای همه خانواده‌ها است.به گزارش اسکای نیوز، مایک بروئر، اقتصاددان ارشد در‌اندیشکده بنیاد رزولوشن گفت: صرف نظر از اینکه شما یک جوان مجرد یا مثلاً خانواده‌ای با سه یا چهار فرزند باشید، باز هم ۶۵۰ پوند دریافت می‌کنید. اما البته، ما می‌دانیم که خانواده‌های بزرگ‌تر در خانه‌های بزرگ‌تر زندگی می‌کنند، صورت حساب‌های انرژی آنها بسیار بالاتر است و قبض‌های انرژی‌شان بسیار بیشتر می‌شود.بنیاد رزولوشن اعلام کرد: «خانواده‌های دارای سه فرزند یا بیشتر به ویژه از افزایش صورت حساب‌های انرژی، بیشتر متضرر می‌شوند. ۱۳.۶ درصد از این خانواده‌ها در زمستان امسال، بدون برخورداری از بسته حمایتی و به سبب افزایش هزینه‌های زندگی، درخصوص هزینه‌های سوخت دچار مشکل می‌شوند.»
تبعیض نژادی در ادارات 
 خبر دیگر از انگلیس این که ایندیپندنت در گزارشی فاش کرد کارکنان سیاه پوست و آسیایی بیشتر از سفیدپوستان در ادارات انگلیس تحت نظر قرار می‌گیرند.
ایندیپندنت در گزارشی نوشت: نظرسنجی انجام شده برای کنگره اتحادیه صنفی از سوی بریتن تینکس، یک شرکت مشاوره ای، نشان می‌دهد یک نفر از هر سه نفر از کارکنان اقلیت (۳۳ درصد)گفتند بر همه فعالیت‌هایشان در محل کار نظارت می‌شود، این در مقایسه با کمتر از یک نفر از هر پنج کارمند سفیدپوست (۱۹ درصد) است. این مطالعه نشان می‌دهد حدود یک نفر از هر ۱۳ کارمند سیاه پوست و آسیایی (۸ درصد) گفتند بر مکان دقیق و تحرکات آنها در محل کار با استفاده از دستگاه‌ها و وسایل دستی یا پوشیدنی نظارت می‌شود. این در حالی است که فقط بر یک نفر از هر ۲۵ کارمند سفیدپوست (۴ درصد) این نظارت وجود دارد. نظارت در محل کار شامل نظارت بر نامه‌های الکترونیکی و تماس‌ها، وب‌کم‌های رایانه‌های محل کار، ردیابی این که یک کارمند چه زمان و چه میزان تایپ می‌کند، تماس‌های برقرار شده و تحرکات کارمند است که با استفاده از دوربین‌های مداربسته و وسایل و دستگاه‌های قابل ردیابی انجام می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رسانه نقطه‌زن

اختلاسگران و دزدان بیت‌المال

ضربات یمنی‌ها کارساز شد/اسرائیل به دنبال تعطیلی بندر ایلات

جنگ دریایی که نیروهای مسلح یمن علیه اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.