سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / مردم هوشیار باشید؛ تب کریمه کنگو در کمین

مردم هوشیار باشید؛ تب کریمه کنگو در کمین

مدیر کل دامپزشکی خوزستان از شیوع تب کریمه کنگو با آغاز فصل گرما خبر داد.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به اینکه طی هفته‌های اخیر چند نفر در کشور به تب کریمه کنگو مبتلا شده اند گفت: از این تعداد یک نفر مربوط به استان  و اهل شادگان است.

بر اساس آخرین آمارها تاکنون یک نفر در کشور براثر ابتلا به این بیماری جانش را از دست داده است.

کنارکوهی افزود: لازم است دامداران، کارگران دامداری ها، ذبح کنندگان و سلاخان، کارگران کشتارگاه‌ها و تمام افراد مرتبط با دام، بیشتر از دیگر افراد، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز مجاز زیرنظارت دامپزشکی تهیه کرده و از خرید گوشت از دوره گردان، دستفروشان و افراد فاقد هویت که مبادرت به عرضه گوشت قرمز در حاشیه برخی جاده‌ها می‌کنند به طور جدی خودداری کنند.

به گفته مدیر کل دامپزشکی خوزستان ویروس دامی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در گوشت و آلایش خوراکی جگر بعد از ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد غیر فعال می شود از این رو رعایت اصول بهداشتی و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی  ( PPE ) توسط کارکنان زنجیره کشتار، انتقال و عرضه کنندگان گوشت الزامی است.

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری های مشترک بین انسان و دام است که نشانه درمانگاهی مشهودی در دام های آلوده ندارد ولی در انسان ایجاد بیماری شدید و گاهی کشنده می کند.

استان خوزستان ۳.۵میلیون دام سبک و ۴۵۰هزار راس دام سنگین دارد

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فوت و فن مریض داری با چاشنی عشق/ الهی تب کنم شاید پرستارم تو باشی

زندگی مشترک پر از روزهای تلخ و شیرین است. همانطور که در شادی‌ها با همسرمان لذت می‌بریم، باید بلد باشیم چطور در سختی‌ها و بیماری‌ها از همسرمان مراقبت کنیم. در این گزارش، متخصص روان درمانی از فوت و فن های مریض داری می گوید؛ طوری که آب در دل همسر بیمار تکان نخورد و حال دل مراقبت کننده هم خوب باشد. پس اگر خدای نکرده درگیر مریض داری هستید با ما همراه شوید.

نکاتی که قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا باید رعایت کرد/ محرز: افراد قبل از تزریق نباید تب داشته باشند

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: توصیه می‌شود روز قبل از زدن واکسن از قرص‌هایی نظیر ایبوبروفن استفاده نشود و چنانچه افراد با درد مواجه شدند، باید از ناپروکسین استفاده کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.