سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / خوابی که اردوغان برای نفت و گاز عراق دیده است

خوابی که اردوغان برای نفت و گاز عراق دیده است

کتائب حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه‌ای هدف اصلی آنکارا از تجاوز به حاکمیت عراق را، نه مبارزه با پ.ک.ک بلکه، سیطره بر نفت و گاز عراق اعلام کرد.
وزارت دفاع ترکیه دوشنبه پیش، از انجام عملیاتی جدید علیه شبه نظامیان تروریست حزب کارگران کردستان پ.ک.ک در شمال عراق، تحت عنوان «قفل المخلب» (قفل پنجه)، خبر داد و اعلام کرد که این عملیات با مشارکت نیروی هوایی و نیروهای ویژه ارتش این کشور علیه مخفیگاه‌های عناصر گروه تروریستی پ.‌ک.‌ک آغاز شده است.
این عملیات درحالی انجام شده که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه جمعه پیش با «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرده بود! حالا گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق در واکنش به این عملیات اعلام کرده هدف اصلی آنکارا از این عملیات، سلطه بر نفت و گاز عراق است: «نقض آشکار حاکمیت عراق توسط اشغالگران ترکیه در شمال با هدف کنترل نفت و گاز عراق، تسلط بر جاده ابریشم و تعیین مسیر آن برای رسیدن به ایده‌های بیمار خود و رویای سلطان عثمانی با حمایت مقامات عراقی و به لطف کشورهای متخاصم با عراق صورت می‌گیرد.» در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: «نقض حاکمیت کشور، هشداری جدی است که مستلزم ایستادگی واقعی و جدی مقامات وفادار دولتی، موضع مسئولانه سرویس‌های امنیتی و حشد‌الشعبی، فعال‌‌سازی کار مقاومت عراق و نیز حرکت مردمی برای تحت فشار قرار‌دادن منافع ترکیه و محدود کردن نفوذ آن است.»
دو افسر ترکیه‌ای کشته شدند
وزارت دفاع ترکیه نیز دیروز ۲۰ آوریل(31 فروردین) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که طی یک حمله راکتی در منطقه عملیاتی «قفل پنجه» در شمال عراق، ستوان یکم «قآن قانلی قویو» جان خود را از دست داد. این دومین افسر ترکیه‌ای است که از آغاز عملیات جدید در شمال عراق از روز دوشنبه پیش تاکنون کشته می‌شود. این در حالی است که عملیات ترکیه در خاک عراق با وجود اعتراض‌های مستمر بغداد، همچنان ادامه دارد.
ملت عراق عادی‌‌سازی را نخواهد پذیرفت
خبر دیگر از عراق آنکه «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق با «عبدالقادر الآلوسی» رئیس‌شورای علمای پیوند محمدی (ص) در عراق که از نهادهای دینی اهل سنت در این کشور است، دیدار کرد.
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق ضمن انتقاد از تجاوز نظامی ترکیه به خاک عراق گفت که ملت عراق حاضر نیستند که روابط این کشور با رژیم صهیونیستی عادی شود.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.