سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / مشارکت 30درصدی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

مشارکت 30درصدی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

امروز انتخابات ریاست جمهوری قرار است در فرانسه برگزار شود، نتایج آخرین نظرسنجی‌ها از رقابت تنگاتنگ «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری کنونی این کشور با «مارین لوپن»، رهبر حزب راست‌گرای افراطی «اجتماعی ملی» و همین‌طور از میزان بسیار پایین مشارکت مردمی حکایت دارد.
به گزارش یورونیوز،  12 نامزد در این انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند و بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی‌ها، میزان حمایت از «امانوئل ماکرون» پس از اوج گرفتن در زمان آغاز جنگ اوکراین کاهش یافته و تنها ۲۶ درصد شهروندان قصد رای دادن به وی را دارند. بر همین اساس، ۲۵ درصد هم در این انتخابات از کاندیداتوری مارین لوپن حمایت می‌کنند. مهاجرت، امنیت، جنگ اوکراین و نقش فرانسه در اتحادیه اروپا و جامعه جهانی، قدرت خرید، بیکاری، تورم و همچنین چگونگی مدیریت بحران سلامتی در دوران شیوع کووید، از مهم‌ترین مباحث کارزارها و مناظرات انتخاباتی این دوره بود. در صورت ناتوانی یکی از نامزدها در کسب رای بیش از ۵۰ درصد شهروندان، دور دوم انتخابات در ۲۴ آوریل (یک شنبه 4 اردیبهشت) برگزار خواهد شد. روزنامه انگلیسی گاردین نیز روز شنبه درباره این انتخابات گزارشی را منتشر کرده و در آن از احتمال رکورد تاریخی میزان عدم مشارکت فرانسوی‌ها خبر داده است. بر اساس این گزارش نظرسنجی «بنیاد فرانسوی افکار عمومی» موسوم به «آیفوپ» نشان می‌دهد اکثریت قاطع مردم فرانسه نظر مساعدی درباره کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور ندارند و از نظر ۸۰ درصد آنها، کیفیت این کارزار بسیار پایین بوده است.طبق گزارش این رسانه غربی، نارضایتی اکثریت مردم فرانسه از کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور ممکن است سبب شود که امروز یک رکورد تاریخی در زمینه عدم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه ثبت شود. طبق گزارش گاردین، «تعداد بی‌سابقه‌ای از رای‌دهندگان فرانسوی می‌گویند که آنها مطمئن نیستند به چه کسی رای بدهند و روز یکشنبه (امروز) احتمال خودداری از رای دادن می‌تواند رکورد تاریخی تا ۳۰ درصد را بشکند…رسانه‌ها و تحلیلگران فرانسوی کارزار (انتخابات ریاست جمهوری فرانسه) را اینگونه توصیف کرده‌اند که انگار رای‌دهندگان این کشور که تا همین حالا هم در نتیجه بحران‌ها دچار فرسودگی شده است، به خواب فرو برده است». یک نظرسنجی دیگر نیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نشان می‌دهد که از هر ۱۰ فرانسوی، نزدیک به ۷ نفر خواهان تغییر رئیس‌جمهور و پایان دوران ریاست جمهوری «امانوئل ماکرون» هستند.
 هشدار رسانه‌های غربی درباره احتمال شکسته شدن رکورد عدم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در شرایطی مطرح شده که پیش از این افزایش محبوبیت «مارین لوپن» رهبر افراطی «جبهه ملی» و رقابت نزدیک او با امانوئل ماکرون  رئیس‌جمهور فعلی خبرساز شده بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فراخواندن نویسندگان و هنرمندان برای به تصویر کشیدن تقابل شرافت و شرارت در غزه

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور

جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش مؤثر اجتماعی می‌داند

دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.