سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / دادگاه عالی هند در میان اعتراض‌های مسلمانان حکم به ممنوعیت حجاب در مدارس داد!

دادگاه عالی هند در میان اعتراض‌های مسلمانان حکم به ممنوعیت حجاب در مدارس داد!

در میان اعتراض‌ها به نقض حقوق مسلمانان، دادگاه عالی هند حکم دولت ایالتی کارناتاکا مبنی بر ممنوعیت پوشش حجاب را در مدارس تایید کرد. هند دست‌کم 200 میلیون مسلمان دارد.

ممنوعیت حجاب برای زنان و دختران مسلمان هند در مدارس، اعتراض بسیاری از اقلیت مسلمان بیش از 200 میلیونی این کشور را به دنبال داشته و جهان نیز به دیده اعتراض به وقایع دولتِ هندومسلکِ متعصب و شاید مسلمان‌ستیز هند می‌نگرد. در این میان دادگاه عالی هند نیز با تأیید این تصمیم اخیر دولت هند بی‌توجه به اعتراض‌ها، تبعیض دینی در هندِ مدعیِ سکولاریسم را شعله‌ورتر کرد.
پیشتر تصمیم یکی از مدارس هند مبنی بر ممنوعیت پوشش حجاب در هند سرآغاز اعتراضاتی شد که تنش میان هندوها و مسلمانان را افزایش داد. اعتراض‌ها پس از آن آغاز شد که شش دانش‌آموز در ناحیه «اودوپی» ایالت «کارناتاکا» در جنوب هند، به دلیل استفاده از حجاب اسلامی از حضور در کلاس درس منع شدند. این دانش‌آموزان به این موضوع اعتراض کردند و عکس‌های آن در شبکه‌های اجتماعی بارها همرسانی شد. سپس این اعتراض‌ها فراگیر شد.
با فراگیر شدن اعتراضات، دولت برای مدتی مدارس را تعطیل کرد. این موضوع پس از آن به دادگاه عالی کشیده شد که برخی از زنان مسلمان معترض با ارائه دادخواست‌هایی استدلال کردند که قانون اساسی هند حق پوشیدن روسری را برای آنها تضمین می‌کند. دادگاه این درخواست‌ها را رد کرد و گفت که دولت ایالتی حق دارد برای دانش‌آموزان لباس فرم تجویز کند. به گزارش بی‌بی سی، دادگاه عالی حکم داده که در اسلام پوشش حجاب جزو اصول نیست. (کذا!)
روز دوشنبه، پیش از صدور حکم دادگاه، دولت تجمعات بزرگ را محدود کرد. دولت همچنین برای جلوگیری از تظاهرات موسسه‌های آموزشی را در برخی مناطق تعطیل کرده است. پیش‌بینی می‌شود با تقاضای تجدید نظر این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شود.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.