سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تحلیل واقعی در خصوص روسیه

تحلیل واقعی در خصوص روسیه

روسیه هراسی و تطهیر آمریکا آری یا نه؟

آیا باید حملات روسیه را محکوم کنیم یا تایید؟

در پاسخ به این دسته از سوالات باید به ۳ نکته بپردازیم:

الف) روسیه:

1-روسیه امروز نه روسیه ی تزاری و تحمیل کننده ی عهد نامه های گلستان و ترکمانچای است و نه شوروی حامی صدام، نه حتی روسیه ی زمان یلتسین (غرب گرا) بلکه در مقابل غرب وحشی ایستاده است.

2-روسیه امروز برای نابودی داعش (و نجات ایران و البته خودش) دست در دست شهید سلیمانی گذاشت ولی آمریکا سردار ما را ترور کرد.

3-روسیه امروز به همراه چین، مانع تصویب قطعنامه ضد ایرانی و تحریمی آمریکا (دو سال قبل) شدند و آمریکا تا توانسته ایران را تحریم کرده است

4- روسیه و چین، در قضیه برجام در طول ۷ سال اخیر، بصورت بی نظیر کمک کردند و نقض برجام هم نکردند، اما آمریکا تا توانست بندهای ظالمانه را در برجام گنجاند و نهایتا هم نقض کرد.

5-زمانیکه برجام نقض شد و فروش نفت به پایین ترین حد (200 هزار بشکه) رسید، همین روسیه به نام خودش، نفت ایران را به میزان 500 هزار بشکه فروخت و دلارها را تحویل ایران داد و نجاتش داد.

6- روسیه و چین علیرغمِ نبود شرایط عضویت ایران در پیمان شانگهای، با این عضویت موافقت کردند.

7- روسیه و چین بودند که ایران را از واکسنهای سالم اشباع کردند و خشم آمریکا را برانگیختند، اما آمریکا در قضیه واکسن، حتی به متحد خود (ژاپن) هم خیانت کرد.

8-روسیه در طول 30 سال اخیر در هیچ آشوب و کودتا و خسارت و تحریم و… در ایران دخالتی نداشته، اما آمریکا هر چه فتنه و خسارت و تحریم، توانسته انجام داد.

9-روسیه امروز متحد اقتصادی ایران نیز هست و توافقات اخیر با ایران موجب شد که آمریکا در مذاکراتِ جاری کوتاه بیاید.

10- پوتین جلسه ای ۲ ساعته با امام خامنه ای حفظه الله داشتند (جلسه ای که حتی حسن روحانی به دلیل غرب گرا بودن و نفوذی بودنش در آن راه داده نشد) در عین حال، رهبر معظم حتی حاضر نشدند پاسخ پیام رئیس جمهور آمریکا را بدهند.

ب) حمله روسیه:

1-امیر مومنان (علیه السلام)، امام خامنه ای حفظه الله، شهید سلیمانی و عقل، همگی معتقدند که با دشمن باید در خانه ی او جنگید نه اینکه صبر کنیم تا پشت مرزها بیاید، کاری که شهید سلیمانی در سوریه و لبنان و … انجام داد پس به روسیه هم حق دفاع از خودش را بدهیم وقتی که میبیند آمریکا، اوکراین را بعنوان یک بازدارنده علیه روسیه استفاده میکند و بطور مستمر عملیاتهای امنیتی علیه روسیه انجام میدهد، ناتو به شدت در اوکراین فعال شده، یک منطقه نظامی علیه روسیه ساخته اند، به طور مداوم تهدیدش میکنند و در همین یک ماه گذشته در اوکراین، چندین رزمایش نظامیِ سنگین با مشارکت آمریکا و هم پیمانانش در اوکراین انجام دادند و بطور علنی روسیه را تهدید کردند.

2-روسیه امروز در خط مقدم مبارزه با ناتو است و این حمله به اوکراین، حساب کار را برای دیگران (آذربایجان) نیز مشخص کرد و آنها به سرعت عقب نشینی کردند که این به نفع ایران نیز شد چرا که در غیر این صورت باید منتظر نصب موشکهای آمریکایی و ناتو در مرز آذربایجان با ایران می بودیم.

ج)روسیه با اوکراین میجنگد یا آمریکا؟:

البته که ما با جنگ و کشته شدن مردم درتمام دنیا مخالفیم روسیه هم اگر با اوکراین جنگ داشت، تمام مناطق حتی مسکونی را هم هدف قرار میداد اما روسیه ریشه را شناخته و جنگ او با ناتو بویژه آمریکاست، لذا فقط مراکز نظامی را نابود کردتا اوکراین از سلاحهای آمریکایی و غربی خالی شود و حتی یک گلوله به سمت مردم شلیک نکرد حتی به نیروهای ارتشِ اوکراین هم امان داد و اعلام کرد تا ارتش، قدرت را به دست گیرد، اما اوکراین بنابر توصیه های آمریکا، نه با مذاکره خوب موافقت کرد و نه اجازه میدهد غیر نظامیها خارج شوند و از آنها بعنوان سپر انسانی استفاده میکند و نظامیان اوکراین را نزدیک مناطق مسکونی میچیند که روسیه مجبور شود برای مبارزه با نظامیان اوکراینی به سمت مناطق غیر نظامی برود، ولی همچنان روسیه به سمت مردم و مراکز غیر نظامی شلیک نمیکند و حتی اعلام کرده کمک میکنیم که غیر نظامیها به محل های امن بروند.

روسیه بارها اعلام کرده که موافق ادامه جنگ نیست و نمیخواهد اوکراین را اشغال کند صرفاً میخواهد غیر نظامی کند، اعلام کرده که مذاکره کنیم و به توافق برسیم اما آمریکا اجازه این توافق را نمیدهد و میخواهد بواسطه اوکراین، روسیه را نابود کند.

نکته؛ این اقدام روسیه موجب تغییرات سیاسی نیز در آسیای میانه خواهد شد که قطعاً به نفع ایران است.

حواستان باشد که درگیر فضای مجازی غربگرایان که به تطهیر آمریکا و اوکراین میپردازند، نشوید
اینها همانهایی هستند که در تمام سالهای قتل عام کودکان و غیر نظامیان فلسطین، ی

من، غزه و… ساکت بودند چون منافع آمریکا در این قتل عامها بود ولی حالا که منافع آمریکا در اوکراین به خطر افتاده، مجلس ترحیم برای کودکان کشته نشده در اوکراین میگیرند.

قرارگاه مجازی مهدویت

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه بر سر دانشجویان و اساتید بازداشتی در آمریکا و اروپا می‌آورند؟

پلیس وحشی آمریکا و 3000 استاد و دانشجوی معترض

سرکوب، بازداشت و زندان وضعیت مشترک دانشجویان در اروپا و آمریکا

پرچم فلسطین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.