سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / افزایش شمار شهدای انفجار پاکستان به 57 نفر؛ داعش مسئولیت جنایت را بر عهده گرفت

افزایش شمار شهدای انفجار پاکستان به 57 نفر؛ داعش مسئولیت جنایت را بر عهده گرفت

شمار شهدا حمله انتحاری به نمازگزاران در مراسم نماز جمعه شیعیان در شهر پیشاور پاکستان به 57 تن رسید. گروهک تروریستی داعش مسئولیت این جنایت وحشیانه را به عهده گرفته است.
در حالی که اذهان متوجه جنگ اوکراین و وقایع آن است، در نقطه‌ای دیگر از جهان خون‌هایی در حال ریخته شدن است که تو گویی توجهی را به خود جلب نمی‌کند. در این میان شمار شهدا و مجروحین انفجار و حمله انتحاری به نمازگزاران در مراسم نماز جمعه شیعیان در مسجدی در پیشاور پاکستان به 251 نفر افزایش یافت، اما بازتاب چندانی در رسانه‌های جهان نداشت، شاید چون قربانیان در درون مسجد بودند، نه کلیسا و چشم و ابرو مشکی بودند و نه بور و چشم‌آبی! بر اثر این اقدام تروریستی تاکنون 57 نفر شهید و بیش از 194 تن مجروح شده‌اند. رئیس‌پلیس پیشاور درباره جزئیات این حادثه گفته 2 مهاجم به دنبال درگیری با پلیس مواد منفجره همراه خود را در مسجد شیعیان و در مراسم نماز جمعه منفجر کردند. شاهدان عینی می‌گویند که این انفجار مهیب در حین برگزاری نماز جمعه و نزدیک به محراب مسجد به وقوع پیوسته است. گروهک تروریستی داعش با انتشار خبری در سایت «اعماق»، مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفته است. البته باید در معنای «مسئولیت‌پذیری» تغییرات ایجاد شود، و الا چگونه می‌توان مسئولیتِ گرفتن جان این تعداد بی‌گناه که در میانشان کودکان معصومی نیز به چشم می‌خورند را بر عهده گرفت؟! گفتنی است، داعش بر خلاف دستاوردهایش در خاورمیانه از پایگاه نسبتاً محدودی در پاکستان برخوردار است. با این حال، داعش به طور جدی و عملی امنیت پاکستان را تهدید می‌کند و تأثیرگذاری و الهام‌بخشی آن برای گروه‌های تکفیری در این کشور رو به افزایش است.
واکنش‌ها
دفتر مرجعیت عالیقدر شیعیان، حضرت آیت‌الله سیستانی، طی بیانیه‌ای حمله تروریستی روز جمعه به مسجد شیعیان در شهر پیشاور واقع در شمال غرب پاکستان که به شهادت و مجروحیت ده‌ها نفر در هنگام ادای نماز جمعه منجر شد، محکوم کرد.
دفتر آیت‌الله سیستانی ضمن ابراز همبستگی با خانواده‌های قربانیان، برای شهدا، رحمت واسعه و برای مجروحان شفای عاجل آرزو و تاکید کرد که حوزه علمیه نجف و مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق این جنایت شنیع که وحدت مسلمانان را هدف قرار‌داده است،را شدیدا محکوم می‌کنند.
همچنین جنبش حزب‌الله این جنایت جدید تروریست‌های تکفیری را محکوم کرد.
حزب‌الله از تمامی هیئت‌های مذهبی و نهادهای دینی دعوت کرد که به نقش خود در رد تفکر انحرافی تکفیری و مبارزه با آن عمل کنند. این جنبش در ادامه مقامات پاکستان خواست تروریست‌های پشت این ماجرا را تحت پیگرد قرار دهد و برای جلوگیری از اینگونه جنایات، عاملان آن را به اشد مجازات برسانند. دانشگاه الازهر مصر هم حمله تروریستی به مسجد شیعیان پاکستان را «نفرت‌انگیز» خواند و به شدت محکوم و تاکید کرد: «بمباران مساجد فساد فی الارض و جنگ با خدا و رسول است و نشان می‌دهد که عاملان آن از کوچکترین ارزش‌های دینداری، رحمت و انسانیت بی‌بهره هستند.»
گفتنی است خبرهایی از اعزام داعش به اوکراین توسط غرب برای جنگ با روسیه منتشر شده است!

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.