سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / «فایزر»، غول دارو ‌سازی آمریکا چند میلیارد دلار از قِبَلِ کرونا به جیب زد؟

«فایزر»، غول دارو ‌سازی آمریکا چند میلیارد دلار از قِبَلِ کرونا به جیب زد؟

شرکت فایزر غول دارو‌سازی آمریکا اعلام کرده که در سال 2021 بیش از 21 میلیارد دلار سود خالص داشته که عمدتاً به لطف واکسن کووید-۱۹ بوده است.
شرکت دارو‌سازی فایزر اخیرا عملکرد سه ماهه چهارم و عملکرد سالانه خود را اعلام کرد که بر اساس آن درآمد این شرکت از تخمین‌های احتمالی برای کسب سود پیشی گرفته است. غول دارو‌سازی آمریکا ۲۱.۹۸ میلیارد دلار سود خالص با درآمد ۸۱.۲۹ میلیارد دلار برای سال ۲۰۲۱ گزارش کرد که عمدتاً به لطف واکسن کووید-۱۹ است. داروی رسمی کرونا ۴۵ درصد از درآمد فایزر در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.
فایزر که این واکسن را با همکاری شرکت بیوتکنولوژی آلمانی BioNTech توسعه داد، سال گذشته بیش از ۳میلیارد دوز از واکسن را تولید کرد که در نهایت ۳۶.۸ میلیارد دلار به درآمد بی‌سابقه شرکت کمک کرد. فایزر در حال حاضر انتظار دارد برای سال ۲۰۲۲، ۳۲میلیارد دلار فروش واکسن کووید-۱۹ به اضافه ۲۲میلیارد دلار فروش داروی ضد ویروسی خوراکی کووید-۱۹ خود داشته باشد. هر دو برآورد بر اساس قراردادهای فروش امضا شده یا تعهد شده در اواخر ژانویه(دی ماه) است، به این معنی که این ارقام می‌تواند در طول سال به سمت بالا تعدیل شود.
دکتر آلبرت بورلا، رئیس‌و مدیر اجرایی فایزر در بیانیه‌ای گفته: «در روزهای اولیه همه‌گیری کووید-۱۹، ما متعهد شدیم که از همه منابع و تخصص‌هایی که در اختیار داشتیم برای کمک به محافظت از جمعیت در سطح جهان در برابر این ویروس کشنده و همچنین ارائه درمان‌هایی برای کمک به جلوگیری از بدترین پیامدها استفاده کنیم. ما میلیاردها دلار سرمایه را برای دستیابی به این اهداف به کار گرفتیم، بدون اینکه بدانیم آیا این سرمایه‌گذاری‌ها هرگز نتیجه خواهد داد یا خیر. اکنون که کمتر از دو سال از آن تعهد می‌گذرد، با افتخار می‌گوییم که برنامه‌ریزی‌ها نتیجه داده است.»
این اظهارات وگزارش را بگذارید کنار اظهارات «برنی سندرز »درباره ناتوانی 90 میلیون آمریکایی برای تامین دارو!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تعمیر اساسی موتورهای غول‌پیکر نیروگاه اتمی بوشهر توسط مهندسان ایرانی

مدیرعامل یک شرکت ایرانی اظهار کرد: موتورهای غول پیکر نیروگاه اتمی بوشهر قبلا توسط روس‌ها اورهال (تعمیرات اساسی) می‌شد، از این به بعد اورهال این نیروگاه توسط مهندسین ایرانی انجام خواهد شد.

خوشحالی مافیای پخش و اکران از برقراری «سینماماشین» و «سینماآنلاین»/ غول‌های پول‌پرست در VOD لانه کرده‌اند

انحصارگرایی اکران در تمام سال‌های اخیر باعث شده است تا سینما را حتی در بدترین وضعیت متعلق به عده‌ای زالوصفت کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.