سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تظاهرات زنان هندی و پاکستانی علیه قانون ممنوعیت حجاب در هند

تظاهرات زنان هندی و پاکستانی علیه قانون ممنوعیت حجاب در هند

هزاران نفز از زنان در هند و پاکستان با برگزاری تظاهراتی گسترده، به ممنوعیت حجاب در مدارس ایالت «کارناتاکا» هند اعتراض کردند.
زنان در سراسر پاکستان و در شهر‌های لاهور، کراچی و اسلام آباد پاکستان با برگزاری تظاهراتی گسترده و در واکنش به ممنوعیت حجاب در مدرسه‌های ایالت «کارناتاکا» هند اعتراض کردند. 

تظاهراتی هم توسط زنان در هند برگزار شده است. معترضان ضمن درخواست برای لغو ممنوعیت یاد شده در این ایالت تاکید کردند چنین اقدامی غیرقانونی است.

ماجرا از جایی آغاز شد که مقامات هندی از ورود شش دانش‌آموز محجبه در منطقه اودوپی در ایالت کارناتاکا در جنوب هند به کلاس درس جلوگیری کردند. از این رو دانش‌آموزان یاد شده با انتشار عکس خود در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع اعتراض کردند. مقامات مدرسه گفته‌اند هیچ کس نباید با نشانه مذهبی سر کلاس حاضر شود تا میان دانش‌آموزان تبعیضی نباشد. (کذا!) با این حال معترضان می‌گویند در مدرسه، معلم مرد هم حضور دارد و دانش‌آموزان باید بتوانند موی سر خود را بپوشانند.
گفتنی است «اودوپی» یکی از پایگاه‌های قدرتمندِ حزب راست گرای بهاراتیاجاناتا (بی.جی.پی) یعنی حزب «نارندرا مودی» (نخست‌وزیر) است که مسلمانان هند معقدند سیاست‌های اسلام‌ستیزانه دارد.

این در حالی است که دولت هند ادعای سکولار بودن نیز دارد. هند که بیش از 15 درصد جمعیتش را مسلمانان تشکلیل می‌دهند (و همین می‌شود بالغ بر 200 میلیون نفر) در سال‌های اخیر شاهد تنش‌های زیاد مذهبی بوده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر /ای جوانان عجم جان من و جان شما

ويدئو/ شاعر فارسی‌ زبان علامه اقبال لاهوری

جمیله علم الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد

جمیله علم الهدی همسر رئیس جمهور در دانشگاه اقتصاد لاهور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.