سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تظاهرات در مینیاپولیس علیه قتل یک سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا

تظاهرات در مینیاپولیس علیه قتل یک سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا

معترضان به قتل «امیر لاک» جوان سیاه پوست ۲۲ ساله آمریکایی، در شهر مینیاپولیس تظاهرات کردند و خواستار عزل شهردار و پلیسی شدند که او را کشته است.

آتش اعتراضات به کشتار سیاهان توسط پلیس دوباره در آمریکا شعله‌ور شده است. این بار قتل جوان ۲۲ ساله سیاه پوست در مینیاپولیس مرکز ایالت مینه‌سوتا دلیل این اعتراضات است. صبح روز چهارشنبه هفته گذشته بود که حمله نیروهای پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا
به یک منزل مسکونی به کشته شدن جوان ۲۲ ساله سیاه پوست به نام «امیر لاک» منجر شد. به گزارش وبگاه آمریکایی «هیل»، صدها نفر از مردم آمریکا روز شنبه در نزدیکی یکی از ادارات دولتی در مینیاپولیس  تجمع اعتراضی برپا و علیه قتل «امیر لاک» تظاهرات کردند. معترضان در این تظاهرات ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از این جوان سیاه پوست، خواستار استعفای «جیکوب فِرِی» شهردار دموکرات مینیاپولیس شدند. آنها همچنین خواستار محاکمه و اخراج «مارک‌هانمن» مامور پلیسی شدند که با شلیک گلوله جان امیر لاک را گرفته است. ویدئویی که از لحظه یورش پلیس مینیاپولیس به منزل امیر لاک و تیراندازی پلیس به او منتشر شد، نشان می‌دهد که ماموران پلیس صبح زود در حالی که این جوان سیاه پوست زیر پتو خوابیده بود، وارد منزل شدند و با شلیک گلوله جان او را می‌گیرند. وبگاه آمریکایی هیل در ادامه گزارش خود نوشته: «تصاویر دوربین تعبیه شده در لباس ماموران پلیس که روز پنجشنبه منتشر شد، لاک را در یک پتوی سفید روی کاناپه نشان داد. با ورود ماموران پلیس و فریاد آنها لاک بلند شد و به نظر می‌رسد چندین بار به او شلیک شده است.» پلیس اعلام کرده ماموران حکم بازرسی و ورود به خانه بدون اجازه را داشته‌اند. رئیس‌پلیس مینیاپولیس هم گفته ماموران پلیس زمانی به سوی «لاک» شلیک کرده‌اند که او اسلحه‌اش را به سوی ماموران نشانه رفته بود.
 اداره پلیس مینیاپولیس اعلام کرده در نزدیکی امیر لاک یک تفنگ دستی وجود داشت و جان نیروهای پلیس در خطر بود. خانواده امیر لاک اما می‌گویند او به صورت قانونی این تفنگ را خریده بود. گفته می‌شود که مسئولان اداره پلیس مینیاپولیس پایتخت ایالت
مینه‌سوتا مارک‌هانمن مامور پلیسی که «امیر لاک» را با شلیک چند گلوله کشت، به «مرخصی اداری» فرستاده‌اند. جمعه هفته گذشته «آندری لاک» و «کارن ولس» پدر و مادر امیر لاک با برگزاری یک نشست خبری درباره قتل پسر جوانشان توسط پلیس مینیاپولیس صحبت کردند. به گفته آنها، امیر لاک توسط ماموران اداره پلیس مینیاپولیس «اعدام» شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ خیزش و همبستگی مردم جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه

هزاران نفر از مردم دنیا در همبستگی با دانشجویان آمریکایی

از دانشگاه شریف و تهران تا‌ هاروارد و MIT

تظاهرات دانشجویان آمریکایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.