سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / برخی دلال‌ها با هراس‌افکنی کاذب مانع بازگشت ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌شوند

برخی دلال‌ها با هراس‌افکنی کاذب مانع بازگشت ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌شوند

رئیس قوه قضائیه، از معاونت امور بین‌الملل قوه خواست که با همکاری دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی موضوع «تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور به ایران» که با تاخیر رو‌به‌رو شده است را پیگیری کند.

مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه، ضمن قدردانی از مسئولان وزارت نیرو که در زمینه عقب‌نشینی از بستر و حریم رودخانه چالوس پیشقدم شدند، اظهار داشت: باید از رئیس‌جمهور محترم نیز بابت دستوری که برای آزادسازی بستر سواحل دادند به‌صورت ویژه تشکر کنم.
محسنی اژه‌ای افزود: وقتی که خود مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و حکومتی برای عملیاتی‌سازی امور منطبق با قانون پیشقدم می‌شوند، هم امیدواری و حُسن‌ظن مردم را در پی دارد و هم بابی در راستای پیشگیری از وقوع تخلف و جرم دیگران می‌شود.
وی ادامه داد: وقتی یک دستگاه حکومتی بدون اعتنا به قوانین و مقررات موجود، اقدام به ساخت‌وساز یا تصرف بستر و حریم رودخانه و ساحل و زمین کشاورزی می‌کند، دیگر نمی‌شود جلوی دیگران را گرفت و مردم بدبین می‌شوند و می‌گویند چرا جلوی ما را می‌گیرید، اما در مورد دیگران با تبعیض رفتار می‌شود؟
رئیس عدلیه با بیان اینکه ادامه روند فعلی در زمینه اعمال قانون پیرامون صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی موجب کاهش کار دستگاه قضایی خواهد شد، گفت: اگر خود دستگاه‌های حکومتی و دولتی وارد عمل شوند و از بستر‌ها و حریم‌های رودخانه و سواحل عقب‌نشینی کنند، به شکل بهتری می‌توانند درخصوص انتفاع عمومی مردم از امکانات خدادادی برنامه‌ریزی کنند و قدر مسلم عدم حرکت به سمت تخلف و تخطی از قانون دارای مزایای بی‌شماری است.
 وضعیت فعلی در زمینه ورود ایرانیان
خارج از کشور به میهن مناسب نیست
اژه‌ای در ادامه از معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه خواست که با همکاری دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی موضوع «تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور به ایران» که با تاخیر رو‌به‌رو شده است را پیگیری کند و در همین راستا گفت: وضعیت فعلی در زمینه ورود ایرانیان خارج از کشور به میهن مناسب نیست؛ برخی افراد جرمی ندارند و می‌خواهند برگردند، اما می‌ترسند و باید به آنها اطمینان داد که مشکلی برای ورود به کشور ندارند؛ همچنین برخی افراد نیز دارای مشکلاتی هستند، ولی لزومی ندارد که به زندان بروند و می‌توانند مشکلات خود را حل کنند.
وی با‌ اشاره به شگرد هراس‌افکنی برخی دلال‌ها و واسطه‌ها نزد ایرانیان مقیم خارج از کشور که قصد بازگشت به وطن خود را دارند بیان داشت: این قبیل دلال‌ها و واسطه‌ها در نزد برخی ایرانیان مقیم خارج از کشور رعب و وحشت کاذب ایجاد می‌کنند و به دروغ آنها را از بازگشت به کشور به قصد تصاحب اموال‌شان می‌ترسانند.
رئیس قوه قضائیه با‌ اشاره به آن دسته از ایرانیانی که در سنین بالایی هستند و تمایل و رغبت دارند که عمر خود را در زادگاهشان سپری کنند و همچنین افرادی که مایل نیستند فرزندانشان به‌طور کلی از ایران منفک شوند و تابعیت کشور دیگری را بگیرند، به معاون بین‌الملل قوه قضائیه پیرامون تسریع در رسیدگی به وضعیت ورود این دسته از هموطنان به کشور تأکید کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اموال «بابک زنجانی» در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل شد

حجت‌الاسلام  غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه

کسانی پس‌از حادثه تروریستی کرمان با دشمن هم‌صدایی کردند، دادستان‌ها از اقدامات آن‌ها رد نشوند

اتمام‌حجت رئیس دستگاه قضا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.