سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / جنایت هولناک صعده با سلاح‌های آمریکایی انجام شد

جنایت هولناک صعده با سلاح‌های آمریکایی انجام شد

سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود تأکید کرده که بررسی‌هایش نشان می‌دهد کشتار زندان صعده پس از حملات ائتلاف متجاوز سعودی، با سلاح‌های آمریکایی انجام شده است.

سازمان عفو بین‌الملل روز پنجشنبه با انتشار گزارشی به ابعاد جنایت اخیر ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی-آمریکایی در صعده یمن پرداخته است. عفو بین‌الملل در این گزارش اعلام کرده ائتلاف متجاوز سعودی در جریان حمله هوایی به زندان صعده در شمال غرب یمن، از گلوله هدایت شونده ساخت آمریکا، استفاده کرد که به کشته شدن دست‌کم ۸۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر دیگر منجر شد. البته آمارها را تا 350 کشته و زخمی نیز اعلام کرده‌اند.
طبق این گزارش این گلوله‌ها با اشعه لیزر هدایت می‌شوند و ساخت شرکت آمریکایی «رِیتیان» (Raytheon) هستند. این گلوله‌ها، جدیدترین شواهدی هستند که نشان می‌دهد ائتلاف سعودی در این جنایت، از سلاح‌های آمریکایی استفاده کرده است؛ اقدامی که به سر حد جنایات جنگی می‌رسد.
در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم ائتلاف سعودی، حملات هوایی گسترده‌ای در مناطق شمالی یمن از جمله صنعاء انجام داد که در پی آن، ده‌ها غیرنظامی را کشت و زیرساخت‌ها و مراکز خدماتی را ویران کرد.
«لین معلوف»، معاون مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل دراین باره می‌گوید: «با وجود قطعی چهار روزه اینترنت، تصاویر وحشتناکی که از یمن منتشر شده، هشدار آشکاری به کسانی بود که بهای سنگینی برای فروش تسلیحات به عربستان و متحدانش می‌پردازند و سود آن به کشورهای غربی می‌رسد…آمریکا و سایر کشورهای تأمین‌کننده سلاح، باید فوراً فرآیند انتقال تسلیحات، تجهیزات و کمک‌های نظامی به همه طرف‌های درگیر در یمن را متوقف کنند. این مسئولیت نیز بر دوش جامعه بین‌الملل است تا درها را به روی عملیات‌های فروش تسلیحاتی ببندد که بدون هیچ توجیهی، درد و رنج غیر نظامیان را تشدید می‎کند.» وی همچنین خاطر نشان کرد، با توجه به اینکه آمریکا پیش از این، به ائتلاف سعودی سلاح داده و مشاهده کرده بود که حقوق بشر بین‌المللی و قوانین بشردوستانه را نقض کرد، واشنگتن به همراه انگلیس و فرانسه، مسئولیت این تجاوزات را بر عهده دارند. عفو بین‌الملل تأکید کرد، از سال ۲۰۱۵، کارشناسان عفو بین‌الملل درباره ده‌ها حمله هوایی ائتلاف سعودی در یمن تحقیق کردند و چندین بار بقایای مهمات ساخت آمریکا را مشاهده و نوع آن را معین کردند.
به گزارش این سازمان، مجلس نمایندگان آمریکا، در سال ۲۰۲۱، ماده‌ای را در لایحه دفاعی سالانه خود تصویب کرد که بر اساس آن، باید حمایت آمریکا از حملات هوایی ائتلاف در یمن، پایان می‌یافت، اما این ماده قبل از تصویب، از لایحه نهایی حذف شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عربستان سعودی یک جوان شیعه را اعدام کرد

حکم اعدام «احمد علی سعید الجنبی» از شیعیان شهر القطیف

کرونا؛ اَبزارِ عَدُوٌّ مُّبِينٌ

چگونه است حال که در پهنۀ وسیعِ کرۀ زمین برای نخستین بار واقعه‌ای رخ داده که همه مردم دنیا را به چالش کشیده و عده‌ای را کشته، هنوز بخود نیامده‌ایم که امکان دارد این شیطنت خانمان سوز از سویِ دشمنِ تابلودارِ بشریت است که خداوند از او با نام عدو مبین یاد می‌کند و با توکل بخدای مهربان باید به مقابله‌اش قیام کرد!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.