سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چین با هدف مقابله با هند به پاکستان موشک فراصوت می‌دهد

چین با هدف مقابله با هند به پاکستان موشک فراصوت می‌دهد

در تقابل بین چین و هند، رسانه‌ها از احتمال تجهیز پاکستان به موشک‌های ابرفراصوت چینی «دانگ فنگ» خبر داده‌اند.

وبگاه یونانی «آرمی ریاکاگنیشن» روز یکشنبه به نقل از رسانه‌های هندی نوشته که چین ممکن است فروش موشک ابر فراصوت «دانگ فنگ-۱۷» را به پاکستان در واکنش به خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» از سوی هند پیشنهاد دهد. با موشک «دانگ فنگ» پاکستان یک قابلیت نظامی جدید از نظر موشک‌های بالستیک خواهد داشت که توسط سیستم موشکی دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه قابل شناسایی نخواهد بود. در واقع، موشک ابرفراصوت با سرعت بالای پرواز خود، رهگیری برای اکثر رادارهای فعلی و درگیری با موشک‌های زمین به هوای موجود دشوار است.
به نوشته خبرگزاری فارس دانگ فنگ-۱۷ یک موشک بالستیک میان‌برد با سوخت جامد متحرک است که توسط صنایع دفاعی چین ساخته شده و ترکیبی از قابلیت مانور و سرعت بالا چالش‌های مهمی را برای دفاع موشکی متعارف ایجاد می‌کند. یک موشک ابرفراصوت صوت قادر است با سرعتی بیش از پنج برابر سرعت صوت یا ۵ ماخ (۶۱۰۰ کیلومتر در ساعت)پرواز کند. مقامات دفاعی آمریکا برد این موشک را تقریباً ۱۹۵۰ کیلومتر تخمین زده‌ و گفته‌اند که این موشک قادر به انجام مانورهای گسترده است. این موشک دقت بالایی را در آزمایش نشان داده است. چندی قبل سخنگوی ارتش پاکستان گفته بود ارتش این کشور از آخرین وضعیت استقرار و تدارکات موشکی هند آگاه و برای مقابله با آن آماده است.
«بابر افتخار» سخنگوی ارتش پاکستان نیز گفته که ارتش این کشور از آخرین استقرار و تدارکات هند آگاه است و «ما اقدامات خود را انجام داده و کاملاً از آنچه در طرف مقابل می‌گذرد آگاه هستیم و برای مقابله با آن آماده شدیم.
از سال ۱۹۴۷ و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون سه جنگ در سال‌های ۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و۱۹۷۱  میان  این دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از ۷۰ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند. تنش بین این دو کشور اتمی چندی قبل بعد از حمله یک گروه تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان ارتش هند در منطقه مرزی بالا گرفت.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.