سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / جمهوری آذربایجان و ارمنستان جنگ را از سر گرفتند

جمهوری آذربایجان و ارمنستان جنگ را از سر گرفتند

وزارت دفاع ارمنستان دیروز اعلام کرد که جمهوری آذربایجان با استفاده از پهپاد و توپخانه اقدام به بمباران مناطق مرزی این کشور کرده است.
آذربایجان و ارمنستان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ جنگی 44 روزه را تجربه کردند. این جنگ هر چند با میانجیگری روسیه به توافق آتش‌بس ختم شد اما تنش‌های ارمنستان و جمهوی آذربایجان بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و دادن گذرگاه‌های ارتباطی همچنان ادامه دارد. در جدیدترین مورد از این درگیری‌ها وزارت دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش جمهوری آذربایجان با استفاده از توپخانه و پهپاد، مناطق مرزی این کشور را بمباران کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع ارمنستان آمده: «روز
11 ژانویه (سه‌شنبه 21 دی) ساعت 17:30، یگان‌هایی از نیروهای مسلح آذربایجان بمباران مواضع ارمنی‌هایی که در سمت شرقی مرز
آذربایجان- ارمنستان مستقر بودند را از سرگرفته و از توپخانه و پهپاد استفاده کردند. طرف ارمنی نیز اقدامات تقابلی مناسب را اتخاذ کرد و تا ساعت 18:30 تیراندازی ادامه داشت.» وزارت دفاع ارمنستان این را هم اضافه کرده که سه سرباز این کشور در این بمباران مجروح شدند. در این بیانیه آمده در حال حاضر اوضاع در مرز آذربایجان- ارمنستان تقریبا پایدار بوده و کاملا تحت نیروهای مسلح ارمنستان قرار دارد. جمهوری آذربایجان نیز از کشته شدن یک سرباز خود در این درگیری‌ها خبر داده است.
اما برخی منابع خبری می‌گویند: «در این درگیری‌ها 3 نظامی ارمنستان و یک نظامی جمهوری آذربایجان جان خود را از دست داده‌اند، همچنین 5 نظامی ارمنی نیز زخمی شده‌اند. طرفین یکدیگر را متهم به آغاز درگیری و تیراندازی به‌سوی طرف دیگر می‌کنند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قمار بزرگ ارمنستان با خروج از پیمان امنیت جمعی

نخست‌وزیر ارمنستان

بازداشت چند جاسوس هدایت شده توسط یک مرکز در جمهوری آذربایجان در ایران

جاسوس و تروریست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.