سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / فتنه در قزاقستان از بیچارگی آمریکا است!

فتنه در قزاقستان از بیچارگی آمریکا است!

فتنه در قزاقستان از بیچارگی آمریکا است!

🔹 بیایید این بار یک تحلیل خیلی ساده از وقایع قزاقستان و چرایی این اتفاقات داشته باشیم. همچنان که قبلا هم توضیح داده شد، همه این حوادث زیر سر آمریکاست و در آن تردیدی وجود ندارد. اما درباره چرایی آن گمانه زنی های زیادی وجود دارد. در اینجا میخواهم از زاویه دیگری به ماجرا نگاه کنم.
.
🔸 همانطور که میدانید آمریکا به شدت در موضع ضعف است و به هیچ وجه توان اداره جنگ دیگری را ندارد. همزمان هم با دو دستگی و شکاف عمیقی در داخل مواجه شده و اوضاعی به غایت شکننده دارد. هر جنگی در هر مقیاسی میتواند بر این دردسرها بیفزاید و شرایط دشوارتری پیش رویش قرار دهد؛ و کشور درگیر هرچقدر قوی تر باشد مجبور است شکست سنگین تری را هم متحمل شود.
.
✅ روسیه داشت میرفت با اوکراین درگیر شود و اگر نزاعی رخ میداد، قاعدتا آمریکا با توجه به هم پیمانی اش با این کشور می بایست به نفع اوکراین ورود میکرد. و این یعنی عملا درگیری مستقیم با روسیه؛ حالا تصور کنید آمریکایی که هر روز از گروه های کوچک عراقی و سوری راکت میخورد و دم بر نمی آورد، آیا یارای اداره یک جنگ در سطح روسیه را دارد؟! قطعا ندارد، که اگر داشت نه از افغانستان فرار میکرد و نه این وضعش در خاورمیانه بود! و اینکه اگر روسیه به اوکراین حمله میکرد بدون تردید آمریکا جرات مداخله نداشت؛ و این عدم مداخله یعنی آخرین میخ بر تابوت ایالات متحده آمریکایی که دیگر نزد هیچ متحدی آبرویی برایش نمیماند و پس از آن با ترازویش تربچه هم وزن نمیکردند!
.
🔹 حالا از ناچاری مثلا یک تیر و دو نشان زده است؛ قزاقستان را که به هم بریزد هم تمرکز روسیه را از اوکراین برداشته و قزاقستان را به اولویت اول روسها بدل کرده، و هم آن را به دغدغه جدیِ چین تبدیل نموده تا آنها نیز تمرکزشان را از تایوان برداشته و به مرزهای شمالی شان منتقل کنند!

🔸 استراتژی در هر دو سو دقیقا یکی است؛ چه چین به تایوان حمله میکرد و چه روسیه به اوکراین، قاعدتا آمریکا باید با این دو ابرقدرت میجنگید؛ اتفاقی که کاخ سفید میداند شدنی نیست؛ و اگر جنگی بشود و آنریکا ورود نکند عملا آغازی آشکار بر پایان هژمونی جهانی آمریکا خواهد بود!

✅ پس مطمئن باشید تمام تلاشش را خواهد کرد تا قزاقستان فعلا روی آرامش به خود نبیند و تا مدتها دغدغه همسایگان شمالی و جنوبی اش باشد. از آن مهمتر اصلا بعید نیست این حوادث را به کشورهای همسایه قزاقها هم بکشانند!

💢 ‏امروز معاون رئیس جمهور ترکمنستان با امیرعبداللهیان دیدار کرد؛ دیداری که عنوان کاری و مناسبات متقابل داشت اما تحلیل بنده این است که در ترکمنستان هم آلارمها به صدا در آمده اند و سران این کشور هوشمندانه پیش از آنکه درگیر فتنه شوند از همسایه قدرتمند و مجرب خود طلب یاری کرده اند!

 عبدالرحیم انصاری

نقشه قزاقستان کشورهای اطراف

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه بر سر دانشجویان و اساتید بازداشتی در آمریکا و اروپا می‌آورند؟

پلیس وحشی آمریکا و 3000 استاد و دانشجوی معترض

سرکوب، بازداشت و زندان وضعیت مشترک دانشجویان در اروپا و آمریکا

پرچم فلسطین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.