سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / التزام عملی به ولايت مطلقه فقیه داشته باشیم

التزام عملی به ولايت مطلقه فقیه داشته باشیم

ولايت مطلقه فقيه در بيانات امام خمینی رهبرمؤید انقلاب الهی :
امام‌خميني علاوه بر آنچه در تأليفات خود آورده‌اند، در ديگر بيانيه‌ها و پيام‌های كتبی و شفاهی نيز به اختيارات وسيع ولی فقيه اشاره كرده‌اند.
شايد صريح‌ترين و معروف‌ترين بيان امام‌ در اين‌باره، ‌در پاسخ ‌نامه 16 دی 1366 نهفته ‌باشد. ويژگی اصلي اين نامه صراحت و تفصيل بيشتر و اتمام حجت قاطعانه امام درباره‌ اختيارات وسيع ولايت فقيه است. 
امام خمینی می‌فرمايند: «اگر اختيارات حكومت در چهارچوب احكام فرعيه الهيه است، بايد عرض حكومت الهيه و ولايت ‌مطلقه مفوّضه به نبي اسلام  صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم ـ يك پديده‌ بي‌معنا و محتوا باشد و اشاره مي‌كنم به پيامدهاي آن كه هيچ‌كس نمي‌تواند ملتزم به آن‌ها باشد
مثلاً خيابان‌كشی‌ها كه مستلزم تصرف در منزلی است يا حريم آن است در چهارچوب احکام فرعيه نيست، نظام وظيفه و اعزام الزامي به جبهه‌ها و جلوگيري از ورود و خروج ارز و جلوگيري از ورود يا خروج هر نحو كالا و منع احتكار در غير دو سه مورد و گمركات و ماليات و جلوگيری از گران‌فروشی، قيمت‌گذاری و جلوگيری از پخش مواد مخدره و منع اعتياد به هر نحو غير از مشروبات الکلی، حمل اسلحه به هر نوع که باشد و صدها امثال آن که از اختيارات دولت است، بنابر تفسير شما خارج است و صدها امثال اين‌ها. 
بايد عرض‌کنم حکومت كه شعبه‌ای از ولايت مطلقه رسول الله(ص) است، يکي از احکام اوليه‌ اسلام است و مقدم بر تمام احکام فرعيه، حتي نماز و روزه و حج است.
حاکم مي‌تواند مسجد يا منزلي را که در مسير خيابان است خراب کند و پول منزل را به صاحبش رد کند. حاکم می‌تواند مساجد را در موقع لزوم تعطيل کند و مسجدی که ضرار باشد درصورتی که رفع، بدون تخريب نشود، خراب کند.
حکومت مي‌تواند قراردادهاي شرعی را که خود با مردم بسته است، در موقعي که آن قرارداد، مخالف مصالح کشور و اسلام باشد، يک‌جانبه لغوکند و می‌تواند هر امری را چه عبادي و يا غيرعبادي است، که جريان آن مخالف مصالح اسلام است، از آن، مادامي که چنين است جلوگيري‌کند. حکومت مي‌تواند از حج که از فرائض مهم الهي است در مواقعي که مخالف صلاح کشور اسلامي دانست موقتاً جلوگيري کند…»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پوستر/ نگذارید مسئله‌ی مسجدالاقصی به دست فراموشی سپرده شود

مسجدالاقصی قبله اول و قدس

آهنگ/ ای مجاهد شهید مطهر

حاصل عمر من رفته از دست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.