سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / موشک اتمی می‌سازیم تا هیچ کشوری به ما نگاه بد نکند

موشک اتمی می‌سازیم تا هیچ کشوری به ما نگاه بد نکند

وزیر دفاع هند می‌گوید، دهلی به این دلیل موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک اتمی تولید می‌کند تا هیچ کشور دیگری نتواند به هند نگاه بد کند.
«راجنات سینگ»، وزیر دفاع هند روز یکشنبه گفت: «موشک برهموس و سایر تسلیحات و تجهیزات دفاعی که ما تولید می‌کنیم برای حمله به هیچ کشور دیگری نیست. این خصیصه هند نیست که به کشور دیگری حمله کند یا حتی یک سانتی‌متر از خاک هر کشوری را تصاحب کند.» وی با اشاره به این موشک که قابلیت حمل کلاهک اتمی را دارد اضافه کرده که: «ما می‌خواهیم برهموس را در خاک هند بسازیم تا هیچ کشوری این جسارت را نداشته باشد که به هند به چشم بد نگاه کند.»
به گزارش فارس، برهموس، یک موشک کروز فرا صوت است که می‌تواند از زیردریایی، کشتی، هواپیما یا زمین پرتاب شود. این به ویژه یکی از سریع‌ترین موشک‌های کروز در جهان است. این موشک مبتنی بر موشک کروز روسی است و محصول مشترک روسیه و هند است.
منابع خبری اخیرا از آزمایش موفق موشک بالستیک سطح به سطح مجهز به کلاهک اتمی هند با برد پنج هزار کیلومتر خبر دادند. این موشک «آگنی-۵ » نام دارد و از جزیر‌ه‌ای در منطقه «اودیشا» شلیک شد. این موشک بالستیک سه مرحله‌ای با سوخت جامد قادر به حمله به اهدافی در فاصله بیش از پنج هزار کیلومتر با دقت اصابت بسیار دقیق است.
گفتنی است، هند از یک سو با پاکستان یک درگیری مرزی در منطقه کشمیر دارد، از سوی دیگر با چین در منطقه لداخ؛ از قضا هر دو خصم آن نیز همچون هند دارای تسلیحات اتمی هستند. این موضوع فضای شرق آسیا را به شدت سنگین کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.