سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کرونا باعث افزایش فقر در اسرائیل شده، کار برخی به گدایی و دزدی غذا کشیده است

کرونا باعث افزایش فقر در اسرائیل شده، کار برخی به گدایی و دزدی غذا کشیده است

نتایج تحقیقات مراکز مطالعاتی رژیم اسرائیل نشان می‌دهد، با شیوع کرونا، نسبت خانواده‌های نزدیک به خط فقر در اراضی اشغالی افزایش داشته و برخی در این سرزمین اشغالی به گدایی و دزدی غذا روی آورده‌اند.
شیوع ویروس کرونا در جهان باعث تعطیلی بسیاری از مشاغل شده و در نتیجه تعداد زیادی به بیکاران جهان افزوده شده است. اما در این میان هستند کشورها و رژیم‌هایی که با وجود داشتن بالاترین ادعاها، بدترین عملکرد را در مبارزه با این ویروس داشته‌اند. رژیم صهیونیستی از جمله این رژیم‌هاست که تلاش کرده، چهره‌ای موفق و پیروز از خود در عرصه مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا به جهان مخابره کند. اما با وجود تمام تبلیغات رسانه‌ای اخباری درز کرده که نشان می‌دهد، این رژیم لطمات جدی خورده و برخی ساکنان این سرزمین اشغالی، به غذا دزدی افتاده‌اند.
ایسنا در این باره به نقل از سایت «عرب۴۸» نوشته، گزارش سالانه سازمان اسرائیلی «لاتیت» رژیم صهیونیستی حاکی از این است که یک چهارم ساکنان اراضی اشغالی به دلیل شیوع کرونا فقیر شده‌اند و پس از شیوع کرونا نسبت خانواده‌های نزدیک به خط فقر از ۱۴ به ۲۳.۶ درصد افزایش پیدا کرده است. طبق این گزارش، ۶۳۳ هزار خانواده از عدم امنیت غذایی رنج می‌برند و ۲۹۲ هزارخانواده دیگر با مشکل ناامنی شدید غذایی مواجه هستند. همچنین ۷۴۴ هزار کودک در اراضی اشغالی از مشکل ناامنی غذایی در رنج بوده و ۴۰۲ هزار کودک دیگر با مشکل ناامنی شدید غذایی مواجه هستند.
در ادامه این گزارش می‌خوانیم:« ۷۷ درصد از اسرائیلی‌هایی که کمک دریافت می‌کنند، اظهار کردند غذایی که خریداری کردند برایشان کافی نبوده و آنها پول کافی برای خرید غذای بیشتر ندارند. همچنین ۵۲ درصد از کسانی که کمک دریافت می‌کنند، اعلام کردند که حجم وعده‌های غذایی‌شان را کاهش داده‌اند و یا اینکه به دلیل نداشتن پول بعضی وعده‌های غذایی را حذف کردند.»
همچنین در گزارش یاد شده، ۸.۵ درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی که چنین کمک‌هایی دریافت می‌کنند، اذعان کرده‌اند در پی شیوع کرونا، مجبور به تکدی‌گری شده‌اند، ۸.۱ درصد از آنها نیز اعلام کرده‌اند که یک روز کامل غذا نمی‌خورند، ۴.۴ درصد نیز گفته‌اند مجبورند دزدی کنند تا از گرسنگی نمیرند. همچنین ۳.۷ درصد از آنها گفته‌اند که در جست‌وجوی غذا به سطل‌های زباله‌ روی آورده‌اند.
از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند تل‌آویو اولین مرگ بر اثر ابتلا به امیکرون، سویه جدید کرونا را تایید کرد. این رسانه‌ها روز سه‌شنبه گزارش دادند، یک مرد 70 ساله در منطقه «بئر السبع» اشغالی روز دوشنبه در اثر ابتلا به امیکرون جان داد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چند نکته درباره انتقام

محور مقاومت

جدیدترین هدف مقاومت عراق فرودگاه بن گوریون در قلب تل‌آویو

فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.