سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نوحه معروف “یا فاطمه(ع) من عقده دل وا نکردم”

نوحه معروف “یا فاطمه(ع) من عقده دل وا نکردم”

مداحی دلنشین و کم‌نظیر سلطان‌الذاکرین، مرحوم مؤذن‌زاده اردبیلی با نوحه معروف “یا فاطمه من عقده دل وا نکردم” به‌مناسبت ایام فاطمیه منتشر شد.

 اردبیل، مداحی زیبا و کم‌نظیر سلطان‌الذاکرین، مرحوم استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی، با عنوان “یا فاطمه من عقده دل وانکردم، گشتم ولی قبر تو را پیدا نکردم” به‌مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(ع) تقدیم مخاطبان خبرگزاری تسنیم و مردم دارالارشاد استان اردبیل می‌شود

گفتنی است «میرسلیم مؤذن‌زاده اردبیلی» یکی از مداحان ایرانی به‌زبان‌های ترکی، فارسی و عربی بود که در سال 1315 خورشیدی در محلهٔ تازه‌شهر اردبیل زاده شد. وی که بیشتر نوحه‌هایی را به‌زبان ترکی آذربایجانی خوانده است، به زبان‌های فارسی و عربی نیز تسلط داشت، پدرش میرعبدالکریم مؤذن اردبیلی نخستین مؤذن رادیوی ایران است و برادرش میررحیم مؤذن‌زاده اردبیلی نیز از مؤذنان اسلامی بود.

سلیم مؤذن‌زاده سال‌های جوانی و میان‌سالی در ایام دهه محرم بیشتر در مساجد و حسینیه‌های شهرهای اردبیل، گِرمی (مغان)، تبریز و در دهه‌های آخر عمر، در مساجد تهران به مداحی و نوحه‌خوانی پرداخته بود. نوای “زینب زینب” او برای همه به‌یادگار مانده است و صدای بی‌نظیر و آثار ماندگارش ثبت ملی شده است.

وی در 2 آذرماه 1395 در سن 80سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت.

یا فاطمه من عقده دل وانکردم، گشتم ولی قبر تو را پیدا نکردم

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها _ شرح اسم ممتحنه (۳)

صوت/ مکتب فاطمی

زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها _شرح اسم ممتحنه (۱)

صوت/مکتب فاطمی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.