سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چین: در 11 ماه گذشته هیچ تلفات کرونایی نداشته‌ایم

چین: در 11 ماه گذشته هیچ تلفات کرونایی نداشته‌ایم

مقامات بهداشتی چین اعلام کردند در یازده ماه گذشته هیچ فردی در این کشور به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست نداده است.
داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد تا عصر دیروز شمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از 269 میلیون و 570 هزار نفر فراتر رفت و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 5 میلیون و 315 هزار نفر رسید. اما در حالی که بسیاری از کشورهای جهان با شیوع مجدد کرونا و سویه جدید آن تحت عنوان «اومیکرون» دست و پنجه نرم می‌کنند داستان کرونا در چین به گونه دیگری رقم خورده است. بر اساس داده‌های «ورلدامترز» از ابتدای شیوع کرونا در دو سال پیش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور هنوز به100 هزار مبتلا نرسیده و 99 هزار و 604 مبتلا است و شمار فوتی‌ها نیز کمتر از 5 هزار نفر(4 هزار و 636 فوتی )است. دیروز همچنین مقامات چین از عدم مرگ ناشی از کرونا در این کشور در ۱۱ماه گذشته خبر دادند.
به گزارش سی ان ان در 11 ماه گذشته حتی یک مرگ ناشی از کرونا هم در چین ثبت نشده است، اما ظهور سویه« اومیکرون» تهدیدی جدی برای آینده چین است. چین برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ سیاست‌های بسیار سختگیرانه‌ای اعمال کرده است. اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه‌های شدید کرونایی ازجمله این اقدامات است.
این گزارش می‌افزاید: میلیون‌ها چینی به علت این محدودیتها، امکان جابجایی در شهر‌ها را نداشته‌اند و یا فقط مجبور بودند در محله‌های خود تردد کنند. در شهر‌هایی با جمعیت 10 میلیون نفر در چین، از خروج مردم از شهر‌ها جلوگیری شده است. تست گیری گسترده کرونا برای میلیون‌ها چینی یکی دیگر از اقداماتی است که دولت چین برای کنترل اوضاع انجام داده است.
  راهبرد چین، به صفر رساندن موارد ابتلا به کووید-۱۹ بوده است. تعطیلی فعالیت قطار‌های سریع السیر در برخی از مناطق چین از جمله دیگر اقدامات صورت پذیرفته در این زمینه است. فواید این راهبرد چین در مقابله با کووید ۱۹ کاملاً عیان است. موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین درمقایسه با بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا بسیار ناچیز است.براساس اعلام دانشگاه جانز‌هاپکینز، تاکنون ۴۹ میلیون مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آمریکا ثبت شده است. این رقم در هند ۳۴ میلیون و در برزیل ۲۲ میلیون نفر بوده است. در پایان این گزارش آمده است:با توجه به ظهور گونه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون که در حال تاخت و تاز است و با عنایت به نزدیک شدن زمان برگزاری رقابت‌های المپیک زمستانی در پکن، مشخص نیست راهبرد کرونایی صفر در چین به کجا خواهد رسید.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.