سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / جانفشانی این دلاوران را ببینید.

جانفشانی این دلاوران را ببینید.

کیفیت 144 کیفیت 240

راهنمای دانلود

 

*به نام خداوند مهربان*

جانفشانی این دلاوران را ببینیم بگذار تا از شرمندگی اشک عقب افتادن از غافله، از دست دادن فرصت ها و دست خالی ماندمان جاری شود.

این فیلم‌ خط مقدم کربلای ۵ در شلمچه است.
آرپیجی زن که لباس سبز پوشیده، شهید سعید شاه حسینی، برادر شهیدان محمدحسن و حسین شاه حسینی است. این سه برادر شهید اصالتا نیاورانی بودند.
پدر شهید، ۲ سال پیش و مادر شهید مدتی قبل آسمانی شدند.
وقتی سعید شهید شد بچه ها رفتند تا خبر را به خانواده اش بدهند. حاج عبدالوهاب پدر شهید آمد و گفت شلوغ نکنید، مادر سعید قبلا دو فرزند دیگرش را هم تقدیم کرده، بگذارید من خودم این خبر را می دهم.
وقتی به منزل می روند می بینند مادر پای تلویزیون نشسته و همین فیلم، در حال پخش است.
مادر با یک ذوق عجیبی می گوید سعید، سعید خودمونه.
سعید آرپی جی می زند و یا حسین می گوید و به پشت تیربار می رود.
پدر به مادر می گوید، دیدی شیر بچه ات را؟
مادر با خوشحالی می گوید بله.
پدر می گوید: اگر لیاقت داشته باشد، باید مانند برادرانش شهید شود و بعد می گوید: این پسرمان هم لایق بود و این تکبیر آخرش است و به شهادت رسیده و قطرات اشک مادر جلوی تلویزیون جاری می شود.

خانه این خانواده در نزدیکی بيمارستان فرهنگیان و اردوگاه منظریه اکنون تبدیل به حسینیه شده است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بصیرت مادران محور مقاومت

ويدئو/دعای رزمنده های دفاع مقدس را طلب کنید

مقاومت مقتدرانه به هشتمین ماه جنگ وارد شد/ حمله به رفح آغازی بر پایان نتانیاهو

جنگ نسل کشی و پاکسازی قومی و نژادی ارتش اسرائیل علیه نوار غزه

یک دیدگاه

  1. یکی از ظرائف مهم در آیات الهی اوردن ضمیر نا در مقام فاعل بسیاری از افعال خدایی است مانند انا جعلنا … انا خلقنا … انا نحن …

    و دربرخی ایات مانند سوره طه خداوند خیلی محکم و بسیار دقیق بگونه ای که هیچ خلل وخدشه و شبه ای درکار نباشد خودش را با ادات نسبت همراه با تاکید بروحدانیت الله خدایی خودش را به جهانیان معرفی مینماید مثلا :

    إِنَّني أَنَا اللّهُ لا إِلهَ إِلاّ أَنَا فَاعْبُدْني وَ أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِکْري (14)طه

    بدرستیکه من خودم خدا هستم و هیچ خدایی نیست جز من پس مرا عبادت کنید و برای ذکر من اقامه نماز کنید

    دراین فضای نورانی بررسی میکردم کلامی از امیرالمومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه در فرازی از نامه حضرت به معاویه (نامه۲۸نهج البلاغه)
    حضرت به بی ادبیهای و فخرفروشیهای معاویه این گونه پاسخ میدهند که :

    فَإِنَّا صَنَائِعُ رَبِّنَا وَ النَّاسُ بَعْدُ صَنَائِعُ لَنَا
    چندنکته پیرامون این حدیث برایم جلب توجه کرده

    ۱- استفاده ضمیر جمع برای بیان این حدیث محل توجه است زیرا حضرت یک نفر هست پس معلوم میشود منظور حضرت به تعدادی بیش از یک نفر هست و نکته دیگه اینکه اون نفرات دیگر نیز متعلق ومنتسب به خود حضرت میباشد یعنی ( اهل بیت ایشان).

    ۲- استفاده از واژه صنع بجای مخلوق چه برای خدا و چه برای خودشان وقتی این منظر جالب تر میشود که بدانیم عرب برای بیان دست ساخته خود از وازه صنع استفاده میکند با این عبارت حدیث یعنی ما دست ساخته های خدا هستیم و خلق دست ساخته های ما.

    اگر برای تبیین این ماجرا به وازه وَ اصْطَنَعْتُکَ لِنَفْسي (41) درسوره طه که خداوند به موسی ع میفرماید به معنی اینکه من تو را برای خودم ساختم توجه کنیم میتواند بهتر ما را درتبیین این ماجرا کمک نماید .

    ۳- استفاده از واژه خلق وترکیب آن با کلمه بعد با ضمه دال حکایت از کلیت خلق دارد یعنی هرانچه که از خلقت وجود دارد .
    به این ترتیب معنی این کلام درربار امیر بیان در نهج البلاغه اینگونه معنی پیدا میکند که :
    ما دست ساخته های خداییم و هرانچه از خلقت در نظام هستی هست ازمشیت و اراده الهی و بواسطه اذن و خواست الهی دست ساخته های ماست .

    ۴-رسول گرامی اسلام ص فرموده اند هر حدیثی را که می شنوید که از قول ماست به قران ارجاع دهید اگر قران پذیرفت پس شما هم بپذیرید و اگر نپذیرفت بزنید بر دیوار .

    قران کریم دراین باره آیا مویدی داشته ؟بله
    در اواخر سوره تکویر خداوند میفرماید :

    وَ ما تَشاؤُنَ إِلاّ أَنْ يَشاءَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمينَ (29)تکویر
    و شما اراده نمي‏کنيد مگر اينکه خداوند -پروردگار جهانيان- اراده کند و بخواهد!

    ونیزدرقران کریم درسوره یس آیه ۱۲ که درواقع تعریف امامت هست خداوند اینگونه میفرماید :

    إِنّا نَحْنُ نُحْيِ الْمَوْتي وَ نَکْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ وَ کُلَّ شَيْ‏ءٍ أَحْصَيْناهُ في إِمامٍ مُبينٍ

    حدا میفرماید که این ما هستیم که زنده میکنیم و میمیرانیم و همه چیز را در درون امام مبین آشکار و شمرده شده معلوم ومشخص نموده است

    از قول رسول خدا ص در جریان حدیث عظیم و رفیع غدیر حضرت محمد ص فرمودند که امام مبین علی بن ابی طالب ع هستند

    با این بررسی قدری احساس محضریت بیشتر و تقرب بیشتری به خاندان و سلاله رسول الله و اهل بیت عصمت وطهارت درقلبم پیدا شد بگونه ای که احساس خشیت بیشتری نسبت ابه ایشان و اوامرشان در درونم حس کردم .
    وقتی به سوره طه نگاه میکردم دیدم چه جالب خداوند هم دراین سوره فرموده این قران تذکریست برای اهل خشیت

    بعبارت دیگر اهل بیت ید الله عین الله اذن الله و هرانچه که خدا بخواهد از مجرای فعل اهل بیت علیهم السلام از عمق عالم گرفته تا اعلی علیین اعمال میفرمایند باذن الله .

    به حقیقت که باید درمقام اهل بیت عصمت وطهارت خشیت ورزید که همان خشیت درقبال توحید ذات اقدس الهی است
    یا علی مدد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.