سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بحران سوخت به داروخانه‌ها هم رسید توزیع دارو در انگلیس مختل شد

بحران سوخت به داروخانه‌ها هم رسید توزیع دارو در انگلیس مختل شد

بحران سوخت که انگلیس را بیش از یک هفته در وضعیت سختی قرار‌داده حالا بر توزیع دارو نیز اثر گذاشته و داروخانه‌ها را با مشکل جدی مواجه کرده است.
از آغازین روز هفته پیش در خبرها آمده بود که کمبود رانندگان کامیون برای حمل‌تانکرهای سوخت در انگلیس موجب کمبود شدید سوخت شده است و رانندگان انگلیسی از ترس کمبود سوخت صف‌های طولانی را در برابر پمپ بنزین‌های این کشور تشکیل داده‌اند و این احتمال وجود دارد که فروش سوخت در روز‌های آینده سهمیه ‌بندی شود. این بحران همچنان ادامه دارد و توزیع اقلام ضروری را در انگلیس با مشکل جدی رو‌به‌رو کرده است و پمپ‌بنزین‌ها مخازنشان رو به اتمام است. در پی بالا گرفتن وحشت مردم از بحران سوخت که باعث شد پمپ‌بنزین‌ها به صحنه چاقوکشی و درگیری تبدیل شود، «گرنت شپس»، وزیر حمل‌ونقل انگلیس از مردم در صف‌های بنزین خواسته بود، در زمان خرید بنزین عادی رفتار کنند!
خبرگزاری رویترز روز جمعه در گزارشی به نقل از مقامات یکی از انجمن‌های بزرگ داروخانه‌داران انگلیس اعلام کرد که بحران سوخت در این کشور داروخانه‌ها را نیز به شدت تحت تأثیر قرار‌داده است. بر اساس این گزارش، کل زنجیره توزیع دارو در انگلیس به دلیل بحران سوخت دچار اختلالات جدی شده و تحویل اقلام دارویی به داروخانه‌ها به‌سختی انجام می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما افزون بر کمبود دارو، وضعیت موجود سبب شده است که افراد اقلام غذایی مورد نیاز خود را به سختی به دست آورند.
 همزمان انجمن خرده‌فروشان فرآورده‌های نفتی انگلیس (PRA) که 65 درصد جایگاه‌داران سوخت در آن عضویت دارند، اعلام کرد که بر اساس گزارش‌های دریافتی از اعضا، 27 درصد جایگاه‌های سوخت روز پنج‌شنبه گذشته فاقد سوخت بوده‌اند و 21 درصد از جایگاه‌ها نیز تنها یک نوع سوخت موجود داشته‌اند.
گفتنی است، این مشکل تنها مشکل انگلیس نیست. براساس برآورد پژوهشکده انگلیسی «ترانسپور اینتلیجنس» فقط ۱۲۰ هزار راننده در لهستان، ۴۰ هزار راننده در آلمان و به همین میزان در فرانسه نیاز است. به گزارش ایرنا، انگلیس هم که کمبود سوخت بحرانی شده و مردم را برای خرید بنزین آواره کوچه و خیابان‌های شهر کرده است حدود ۱۰۰ هزار راننده کامیون کم دارد؛ بالغ بر ۵۰ هزار راننده کامیون از سال ۱۳۸۵ که مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، این کشور را ترک کرده‌اند. گذشته از انگلیس که به خاطر خروج از اتحادیه اروپا دچار مشکل مضاعف شده، حقوق و مزایای پایین یکی از دلایل اصلی کمبود راننده کامیون در کل اروپا عنوان شده است، افزون بر این‌که شیوع کرونا نیز بسیاری از رانندگان را راهیِ قرنطینه کرده است.
در مورد خاصِ انگلیس و کلافِ گره‌خورده بحان سوخت‌اش به گفته رئیس‌حزب کارگر رقیبِ حزبِ حاکم، برخی از کارشناسان سال‌ها پیش آن را پیش‌بینی کردند و معلوم بود جدایی از اتحادیه اروپا این مشکلات را پدید می‌آورد، اما بی‌توجهی دولت به دیدگاه کارشناسان شرایط موجود را ایجاد کرد.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.