سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / عبدالباری عطوان: سیدحسن نصرالله بدون شلیک یک گلوله آمریکا و اسرائیل را وارد مخمصه‌ کرد

عبدالباری عطوان: سیدحسن نصرالله بدون شلیک یک گلوله آمریکا و اسرائیل را وارد مخمصه‌ کرد

کارشناس مطرح جهان اسلام با اشاره به خرید سوخت ایران از سوی حزب‌الله لبنان گفته نصرالله بدون درگیری نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی را در مخمصه بزرگی قرار‌داده و شکستی بدتر از شکست در افغانستان در انتظار آنها است.
«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب موضوع قطعی شدن واردات سوختِ ایران به لبنان را مورد بررسی قرار‌داده و گفته، ایران خیلی سریع به درخواست لبنان پاسخ داده و کشتی‌های حامل سوخت فرستاده است. در این میان،
«سید حسن نصرالله» تبدیل به بازیگر اصلی لبنان و شاید کل منطقه عربی شده باشد. به گزارش تسنیم، عطوان این را هم گفته که [این اقدام] موجب نگرانی عمیق آمریکا و هم‌پیمانانش در لبنان شده است؛ [آمریکا و همپیمانانش] به شدت در تنگنا قرار گرفته‌اند؛ آن هم بدون آنکه نصرالله یک گلوله شلیک کند… این جنگی است که شاید شکست بسیار بزرگتر از شکست در افغانستان برای آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه داشته باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سخنرانی سید حسن نصرالله در سالگرد شهادت شهید مصطفی بدرالدین«سید ذوالفقار»

شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند

شلیک حزب‌الله به قلب گنبد آهنین  / اف 16‌های اسرائیل هم حریف پهپادهای حزب‌الله نشدند

رژیم غاصب صهیونیستی

یک دیدگاه

  1. سلام علیکم
    عرصه میدان ومذاکره جولانگاه و عرصه تقابل دو جبهه حق و باطل در دوران ماست

    قرنها بود که این میدان و مذاکره بصورت یکطرفه ای به سود طرفهای استکبار چربیده و انقدر براین بازی ومیدان مسلط بودند که بدون نیاز به کمترین انرژی همانگونه که امر صادر میشد به همان منوال امور در کشورهای مطبوع خاصه ایران جلو میرفت و انجام میشد .

    تنها یکی دوبار این جریان برخلاف میلشان ورق خورد که اتفاقا همان مواردی بوده که برخلاف قوايد رایج درگفتمان های سیاسی ، روشی مبتنی برراه خدا انتخاب شد و هردو هم نتیجه بخشید یکبار در دوران قاجار درجریان نهضت تنباکو و دوم در مسیر ملی شدن صنعت نفت که البته مجددا بعد از یک تحرک سیاسی چاله انگلیس درامدیم ودوباره افتادیم درون چاه ویل امریکا چون دربین راه ما ملت فریب مشتی روشن فکر ماب غافل از راه خدا را خورده و از تکیه برصراط مستقیم سرباز زده دچار سقوط شدیم .

    نکته ای که مدنظر است این هست که دشمنان ما با وجودیکه انچنان تسلطی کامل و عمیق هم بلحاظ سیاسی و هم بلحاظ نظامی و از همه مهمتر بلحاظ فرهنگی برما داشته اند اما همواره این عزم را داشتند تا از بدنه ملت و اموری که دران میگذرد لحظه ای غفلت نکرده وهمواره ما و دولت وملتمان با جزيیات خاصش مورد مطالعه قرار دهند تا بتوانند این برتری را همواره حفظ کنند اما این بالانس قدرت درجریان انقلاب اسلامی بهم خورد و بلطف الهی و ظهور وبروز آن دست روح اللهی خمینی کبیر همه این ملاحظات سلطه جویانه بهم خورد و بطور معجزه گونه ای خدا انقلاب اسلامی ایران را درسطح یک ابر قدرت درجهان مطرح وهم رزم وپنجه درپنجه ابرقلدران روزگار نهاد و یکی پس از دیگری را دراین رقابت تنگاتنگ از میدان بدر میبرد .
    پس از رژیم تا دندان مسلح پهلوی رزیم اتحاد جماهیر شوروی اولیت ابرقدرتی بود که دراین میدان نتاثر از تاثیرات خدایی انقلاب اسلامی درمنطقه از صحنه قدرت خارج شد بگونه ای که خبر سرنگونیش زودتراز خود سرنگونیش درعالم پیچید و اتفاق افتاد
    واین دراثر اوردگاهی است که قدرت میدان و مذاکرات نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه انقلاب اسلامی ایجاد کرده که باید قدرشناس ان و شهدای راه آن باشیم خاصه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که سهم خاصی دراین پیروزها داشته .

    نکته دیگر اینکه دراین میدان قوانین اکادمیک دیپلماسی حاضر به هیچ وجه توانمندی یاری رسانی با اهداف انقلاب اسلامی و رزمندگان عرصه دیپلماسی را نداشته بلکه توانمندی درحوزه میدان ا زجنبه های مختلف لازمه حمایت از سنگر بانان دستگاه دیپلماسی درکشورمان را بخود اختصاص داده ومیدهد . یعنی حمایت و پایداری درمسیر ولایت فقیه که ستون خیمه مقاومت است

    یکی دیگر از این میادین عرصه اوردگاههای میدان و مذاکره عرصه تقابل حزب الله لبنان بعنوان لبه جلویی منطقه نبرد جبهه مقاومت درانقلاب اسلامی و رژیم اشغالگر قدس است بعنوان دشمن شماره یک انقلاب اسلامی است که امید است بزودی قربانی بعدی این اوردگاه عرصه میدان ومذاکرات درمسیر اعتلای اهداف انقلاب اسلامی باشد.

    انچه که دراین مسیر موردتوجه باید باشد شناخت کامل از دشمن و. اشنایی کامل با لحن و منطق مبارزاتی دراین میدان وعرصه های گونانگون آن میباشد
    انطور که دولتمردان گذشته دراین میدان حضور وبروز داشتند جز یک باخت یکطرفه ودوسر باخت بضرر ما و دوسر برد بسود دشمن نابکار نبود .

    اما میبینید هرگاه با منطق انقلاب اسلامی این گفتمان شکل میپذیرد انتفاع انقلاب و حفظ منافع نظام اسلامی اغلب تامین گشته و میرود تا امتیازات دیگری را برای مدافعان حریم انقلاب اسلامی به ارمغان اورد کافیست تا رسم سربازی دراین حریم را اموخته و از سرایمان وعمل به آن التزام داشته باشیم .
    سیدحسن نصرالله الگوی مناسبی بعنوان یک سرباز خالص ولایت و رهبری هوشمند برای نیروهای خود است .

    خدا نصرت دهد به سیدحسن نصرالله را که انصافا ثابت کرده شاگرد خوب مکتب روح الله است و آگاه به نوع مبارزه با دشمن منطبق با گفتمان مناسب و صحیح درعرصه میدان و مذاکرات است و بخوبی با گفتمان رایج دربین مذاکرات دشمن و نحوه تعامل سازنده با جبهه های نبرد درعرصه های مختلف میدان ومذاکره را بخوبی دانسته و توان مدیریتی ان را دارد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.