سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / گروهی از نیروهای آمریکایی از عراق به کویت رفتند!

گروهی از نیروهای آمریکایی از عراق به کویت رفتند!

سخنگوی ارتش عراق می‌گوید کار خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق مدتی است که شروع شده و گروهی از آنها که چندی پیش وارد کویت شدند، در واقع از عراق خارج شده بودند!
حمله به عراق و آغاز اشغال آن از سال ۱۳۸۱ (۲۰۰۳) به دست ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی به رهبری آمریکا و انگلیس به عراق کلید خورد. اگر بگذریم از اینکه کذب بودنِ بهانه حمله، یعنی انبارهای تسلیحات شیمیایی رژیم «صدام» خیلی زود توسط خود انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها هویدا شد، نمی‌توانیم جنایاتی که اشغالگران در این سال‌ها کرده‌اند را نادیده بگیریم، جنایاتی که گویی پایانی ندارد و عراقی‌ها را اسیر خود کرده است؛ برای مثال هرج و مرج مولّدِ داعش یکی از نتایج همین اشغال بود (البته اگر این احتمال قوی را که داعش ساخته و پرداخته خود همین غربی‌ها نبود را، کنار بگذاریم). اما ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» به دست آمریکایی‌ها، تحولی بنیادین در عراق ایجاد کرد و عزم‌ها را برای بیرون راندن اشغالگران جزم‌تر کرد.
دیروز سخنگوی ارتش عراق اعلام کرده، نیروهای ائتلاف آمریکایی که شنبه گذشته به کویت منتقل شدند اولین گروه از این نیروها بودند که از عراق عقب‌نشینی کردند. به گفته «یحیی رسول»، خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی نتیجه گفت‌وگوهای استراتژیک میان بغداد و واشنگتن به ویژه پس از سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به آمریکا بود. به گزارش تسنیم، وی گفته که روند خروج این نیروها تا 31 دسامبر آینده (10 دی) ادامه خواهد داشت و نیروهایی که باقی می‌مانند! ماموریت آنها آموزشی و مشاوره‌ای است!
گفتنی است افزون بر نکته آغازین این گزارش سند امنیت ملی آمریکا مدعی است که اولویت آمریکا از غرب آسیا به شرق تغییر کرده است که این هم مورد استناد برخی تحلیلگران برای توجیه خروج آمریکایی‌ها از عراق قرار گرفته است. اما باید توجه کرد که آمریکایی‌ها قصد خروج از منطقه را ندارند، آنها از عراق که دیگر خاک حاصلخیزی برای آمریکایی‌ها ندارد عمده نیروهای خود را به کویت و دیگر نقاط منطقه منتقل می‌کنند. در ضمن یک عده از کارشناسان باور دارند که آنها به طور کامل عراق را تخلیه نخواهند کرد و برخی از نیروهای خود را در آن‌جا تحت عنوان مستشار نگاه خواهند داشت.
انفجار دوباره دکل‌های برق در استان نینوا 
خبر دیگر از عراق آن‌که وزارت برق عراق دوشنبه از انفجار دوباره دکل‌های برق در نینوا با بمب‌های دست‌ساز خبر داد. وزارت برق عراق دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد خط انتقال برق القیاره-سد موصل با قدرت ۴۰۰ کیلووات هدف عملیات خرابکارانه‌ای قرار گرفته و در پی انفجار بمب‌هایی دست‌ساز سه دکل آن واژگون شده‌اند. این وزارتخانه گزارش داد، در اثر این انفجارها خطوط برق منطقه المزملات در غرب استان نینوا نیز خسارت دیدند و یکی از سه دکلی که منفجر شدند، در دو انفجار قبلی نیز هدف قرار گرفته بودند. تروریست‌های تکفیری از هر فرصتی برای ضربه زدن به مردم استفاده می‌کنند و با شروع گرمای شدید تابستان، حمله به دکل‌های برق را برای اهداف خبیثانه خود، مناسب دیده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

عراقیها حمایت از پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی ابراز خوشحالی کردند.

هدف تروریست ها جلوگیری از پیشرفت سیستان و بلوچستان است

  احمد وحیدی وزیر کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.