سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / احتمال بازگرداندن شیخ ابراهیم زکزاکی به زندان!

احتمال بازگرداندن شیخ ابراهیم زکزاکی به زندان!

دادستانی نیجریه فقط دو روز پس از تبرئه کامل و دیرهنگام رهبر شیعیان این کشور، اتهامات جدیدی علیه او وارد کرده و گویا قرار است این بار، با انگِ «تروریسم»، شیخ زکزاکی را راهی زندان کنند!

در حالی که هنوز بیش از چند روز از آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش نمی‌گذرد خبرگزاری فرانسه به نقل از دادستانی نیجریه اعلام کرد اتهامات جدیدی در ارتباط با «تروریسم» علیه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامي نيجريه، وارد شده است. این اتهامات چند روز پس از تبرئه رهبر شیعیان نیجریه از همه اتهامات وارده آن هم پس از تحمل 6 سال زندان مطرح شده است.
«داری بایرو» نماینده اصلی دادستانی نیجریه اعلام کرده اتهامات مرتبط با «تروریسم» دو روز بعد از آزادی شیخ زکزاکی در دادگاه دیگری علیه او مطرح شده است. «بایرو» به خبرگزاری فرانسه گفت: ۲۶ جولای(4 مرداد)، ما اتهامات جدیدی را علیه شیخ ابراهیم زکزاکی در دادگاه عالی فدرال در کادونا مطرح کردیم».
گفتنی است روابط عمومی مجمع جهانی اهل بیت نیز بعد از آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی پیامی صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «حبس غیر قانونی شما در ایام حزن و‌اندوه اهل بیت‌(ع) در ماه صفر آغاز شد و در ایام شادی خاندان پیامبر(ص) به پایان رسید؛ و این، تقارن الهام‌بخشی برای ماست. اکنون نیز بر خود لازم می‌دانم که از طرف اعضای مجمع در سراسر جهان، مراتب سپاسگزاری خود را تقدیم نمایم به: فعالان و سازمان‌های حقوق بشری حامی شما، تیم وکلای مدافع، قضاتی که در دو دادگاه حکم عادلانه بر بی‌گناهی شما دادند، و از همه مهم‌تر به مردم وفاداری که در تمام این سال‌ها، جان و امنیت خود را به خطر‌انداختند و با حضور مداوم در تجمعات مسالمت‌آمیز، آزادی شما را مطالبه کردند».
گفتنی است، رژیم وهابی سعودی با دلارهای نفتی که دارد در میان رهبران دولت نیجریه، نفوذ بالایی در این کشور کسب کرده است!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ زمان خروج آمریکا از عراق فرا رسیده است

آمریکا تلاش می‌کند بار دیگر تروریسم را به عراق بازگرداند

اهدای پرچم «یا لثارات‌الحسین» مسجد جمکران به شیخ ابراهیم زکزاکی

شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.