سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / واکنش انصارالله به بیانیه اخیر آمریکا؛ نیازی به‌رسمیت یافتن توسط آمریکا نداریم

واکنش انصارالله به بیانیه اخیر آمریکا؛ نیازی به‌رسمیت یافتن توسط آمریکا نداریم

به دنبال به رسمیت شناخته شدن جنبش انصارالله توسط آمریکا، عضو دفتر سیاسی این جنبش گفت‌، ملت یمن نیازی ندارد که کسی آن را به رسمیت بشناسد.

«تیم لندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن، روز پنجشنبه گفته بود، آمریکا جنبش انصارالله را به عنوان یک طرف قانونی در یمن و به عنوان گروهی که دستاوردهایی را کسب کرده است، به رسمیت می‌شناسد. این خبر واکنش‌های مختلفی به دنبال داشت؛ «علی القحوم»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار‌الله تأکید کرد که ملت یمن نیازی ندارد کسی آن را به رسمیت بشناسد. القحوم در واکنش به اذعان آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن انصارالله به عنوان یک طرف قانونی در یمن، به شبکه خبری المیادین گفت که اگر آمریکایی‌ها جدی هستند، حملات را متوقف کنند. وی تصریح کرد: «اظهارات آمریکا تازه نیست، بلکه پس از حمایت این کشور از تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی، بیانگر استانداردهای دوگانه است».
در همین ارتباط، «یاسر الحوری»، دبیر شورای عالی سیاسی یمن، نیز گفت که انصار‌الله و همه گروه‌های ملی‌گرایی که در برابر تجاوزگری ایستاده‌اند، مشروعیت خود را از میدان و ملت یمن می‌گیرند. «عبدالوهاب المحبشی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار‌الله یمن، هم گفت که اعتراف فرستاده آمریکا در یمن به مشروعیت انصار‌الله، اعتراف ضمنی به این است که آمریکا در پشت جنگ علیه یمن قرار دارد. او تاکید کرد، دستاوردهای میدانی، آمریکا را وادار کرد که انصار‌الله را به عنوان طرف قانونی در یمن به رسمیت بشناسد. از سوی دیگر، «استفان دوگاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل‌، طی یک کنفرانس خبری در نیویورک، گفت که از فوریه گذشته(بهمن ماه) تاکنون، بیش از ۲۲ هزار یمنی در نتیجه خشونت و درگیری در استان مأرب، واقع در مرکز یمن، آواره شده‌اند.
به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، دوگاریک افزود، اقتصاد یمن در حال فروپاشی است و ارزش پول ملی آن در ماه جاری، کاهش بی‌سابقه داشته و این به معنای آن است که مردم این کشور دیگر قادر به پرداخت هزینه‌های غذا و کالاهای اساسی نخواهند بود. وی افزود که بیش از نیمی از جمعیت یمن با عدم امنیت غذایی مواجه هستند و پنج میلیون نفر نیز در فاصله یک قدمی گرسنگی قرار دارند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه کسانی رهبر انقلاب را رنج میدهند؟

ويدئو/ لایحه حجاب چی شد

آموزش استثنائی درباره سرکه

ويدئو/ طب سنتی و سرکه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.