سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / به بهانه درگذشت مرحوم “محتشمی پور”

به بهانه درگذشت مرحوم “محتشمی پور”

 

زمانی که صدام حسین بر اساس یکسری محاسبات سرسری و بعد از آنکه در جنگ با ایران چیزی عایدش نشد، هوس بلعیدن کویت به سرش زد و طی عملیاتی آسان و محدود، ظرف فقط دو ساعت کشور ثروتمند کویت را به تصرف درآورد. اما جالب این که در ایران نیز هیجاناتی نابخردانه و کودکانه در حال شکل گرفتن بود.

صدام از همان ابتدا وقتی تمام دنیا را علیه خود دید، به فکر تحریک احساسات کشورهای مسلمان و عربی افتاد تا بلکه بتواند با اتخاذ مواضع ظاهرا ضد اسرائیلی، خود را پرچمدار نبرد عنقریب، با اسرائیل نشان دهد.

آقایان محتشمی و بسیاری از همفکران چپ ایشان (که اکنون اصطلاح اصلاح طلبی در مورد ایشان به کار برده می شود) در پاسخ به ندای “هل من ناصر” صدام حسین، به حاکمیت نهیب زدند که؛

چه نشسته اید، صدامِ امروز، همان خالدبن ولید است و بهترین زمان برای کندن کلک اسرائیل،،،

خواستم بگویم که اگر نبود درایت رهبری فرزانه در آن ایام به شدت هیجان زده سیاسی جامعه، آمریکایی که تمام ارتش ناتو را پشت سر خود داشت، چه بسا و بلکه قطعا از ورود ایرانی که در آن زمان، چندان قدرتمند هم نبود، به یک جنگ احمقانه و ویرانگر استقبال می کرد و فاتحه همه چیز، بدون آنکه حتی یک کشور با ایران ابراز همدردی کند، مثل آب خوردن، خوانده میشد.

 

خوب است آنها که گاهی ادعای پیشگیری از وقوع قریب الوقوع جنگ را می نمایند، اکنون یادی از آن تدبیر حکیم فرزانه و بی همتایی کنند که هرگز “عقل” را در “معبد احساس” قربانی ننموده و هر تصمیمش برای کشور، جز خیر و برکت نداشته است.

 

یاریش کنیم تا کشور همچنان در مسیر فتح قله ها و خیمه های خصم، دست برتر داشته باشد.

🤲سلامتی و طول  عمر ولی امر مسلمین و پاک طینتان عالم، حضرت ⚘امام خامنه ای حفظه الله، صلوات🌴

🌹اللهم صل علی محمد و آل محمد ⚘و عجل فرجهم🌹

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تعبیر رهبر معظم انقلاب از عملیات «وعده صادق»

عملیات وعده صادق

سخنرانی شهید مطهری در خصوص فلسطین

ويدئو/ رژیم غاصب اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.