سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / به اندازه الاغ مرحوم غلامرضا یزدی از گذشته مذاکرات و خفت و خواری نزد دشمن عبرت نگرفتیم!

به اندازه الاغ مرحوم غلامرضا یزدی از گذشته مذاکرات و خفت و خواری نزد دشمن عبرت نگرفتیم!

نقل است یکی ازعرفای بزرگ معاصر بنام شیخ غلامرضا یزدی به مجالس زیادی برای روضه خوانی دعوت میشد! ایشون هم اون زمان تنها مرکبش الاغی بود که باهاش به مجالس مختلف میرفت!
یک روز که ایشون به یه مجلس روضه خوانی تویه یک خونه درانتهای یه کوچه دعوت شده بود؛ سوار بر مرکب وارد کوچه شد، درمیانه کوچه پای الاغ به چاله ای فرو رفت و مقدار کمی پایش آسیب دید، شیخ از الاغ پیاده شد و الاغ راتیمار کرد، به انتهای کوچه برد وافسارش راجلوی درب مجلس روضه بست و داخل شد، منبر وعظ و روضه را به اتمام رسوند و سوار برمرکب برگشت؛
یکسال گذشت؛ مجددا” شیخ به همون مجلس روضه دعوت شد،
شیخ بزرگوار سوار بر مرکب به طرف مجلس روضه به راه افتاد!
دربین راه الاغ با شور و نشاطی وصف ناشدنی حرکت میکرد تا پس از رسیدن به مقصد با پیمانه ای جو پذیرایی شود! مرحوم شیخ الاغ را به مسیر منتهی به کوچه چاله دار هدایت کرد! همینکه الاغ به سر کوچه سال قبل رسید ایستاد داخل کوچه نرفت؛ هرچقدر شیخ افسار الاغ راکشید هیچ افاقه ای نکرد! الاغ چون کوهی برجای خودایستاد!
دراین هنگام شیخ در کنار کوچه زانو زد و شروع به گریه کرد!
اطرافیان شیخ را دلداری دادند که یاشیخ اتفاقی نیفتاده! ما الاغت را نگه می داریم! برو روضه ات رابخوان!
شیخ فرمود: ازنگهداری الاغم که ناراحت نیستم!
ناراحتی من بخاطر خودم هست که اندازه این الاغ عبرت نمیگیرم!
یکبار سال گذشته پای این الاغ توی این کوچه به چاله رفته دیگه حاضر نیست قدم به این کوچه بگذارد درحالی که ازنظر ما الاغ هست و هیچ نمیفهمد!
اما ما انسانها که عقل داریم یک اشتباه را بارها تکرار میکنیم بازهم عبرت نمیگیریم! ۸ سال مذاکره کردیم و سال به سال تحریمها بیشتر و بیشتر شد و هنوز با خفت و خواری تن به مذاکره می دهیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ بعدش چی؟!

جماعت غربگدای مدعی اصلاحات ،میوه‌های برجام را بچینیم

چرا روحانی نتوانست هواپیما وارد کند؟

عدم موفقیت روحانی ،حسن کلید را به گردن دیگران انداخت

یک دیدگاه

  1. عالی بود…متاسفانه علت رای آوردن این جماعت جاهل و غیرانقلابی در کشور خود ما مردم هستیم. تا بینش و دانش مردم اصلاح نشود تمام کاسه کوزه ها را همچون جاهلین بر سر رهبر مظلوم میشکنند و پراز ادعا هستند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.