سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / مأموران آمریکایی 19 مهاجر را کشتند و آتش زدند

مأموران آمریکایی 19 مهاجر را کشتند و آتش زدند

منابع خبری نوشته‌اند، در جنایتی دیگر از نیروهای پلیس مرزی آمریکا آنها 19 مهاجر را اول کشتند و بعد به آتش کشیدند. به همین راحتی!

طی سال‌های طولانی به ویژه چهار سال دوره ترامپ، دولت‌های نژادپرست آمریکا از هیچ جنایتی علیه مهاجران در مرزهای این کشور کوتاهی نکرده‌اند. روزنامه «یو اس‌‌ای تودی» در همان زمان در گزارشی تکان دهنده از مرگ در بازداشت، خشونت جنسی و ثبت20 هزار شکایت از سوءرفتارهای گسترده در بازداشتگاه‌های مهاجران در آمریکا خبر داده بود.

نشریه «هیل» نیز در گزارشی تکان دهنده نوشته: « هزاران کودک مهاجر مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند». طی این مدت هزاران کودک نیز از والدین خود جدا و راهی بازداشتگاه‌های موقت شده‌اند. حالا و در جدیدترین مورد از جنایت ماموران مرزی آمریکا علیه مهاجران، مقام‌های مکزیکی خبر داده‌اند که ۱۲ مأمور پلیس آمریکا به اتهام قتل ۱۹ مهاجر، از جمله مهاجرانی از گواتمالا، باز‌داشت شده‌اند. به گزارش روزنامه «دیلی صاباح»، «ایروینگ باریوس»، دادستان کل ایالت «تامولیپاس» در شمال مکزیک در کنفرانسی خبری گفته شواهد محلی نشان می‌دهد که حداقل ۱۲ نیروی پلیس ایالتی در قتل این ۱۹ مهاجر دست داشته‌اند. گفته می‌شود در این میان، مهاجرانی از گواتمالا نیز حضور داشته‌اند که اجسادشان در نزدیکی مرز مکزیک و آمریکا یافت شده و گویی به آنها اول شلیک شده و بعد سوزانده شده‌اند.

به گزارش «فارس» دادستان‌های مکزیکی این را هم گفته‌اند که در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۱،(4 بهمن) دو اتومبیل سوزانده ‌شده که در آن افرادی نیز حضور داشته‌اند، در جاده‌ای در نزدیکی شهر «کامارگو» در شمال مکزیک که با ایالت تگزاس آمریکا هم‌مرز است کشف شده است. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که قربانیان این حادثه قبل از اینکه سوزانده شوند، مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. «باریوس» دادستان مکزیکی گفته 12 مأمور باز‌داشت شده‌اند و به دست داشتن در قتل، سوءاستفاده از قدرت و ارائه گزارش‌های دروغی به مقامات متهم شده‌اند.

تدابیر شدید امنیتی

در خبری دیگر از آمریکا رئیس‌مجلس نمایندگان این کشور ضمن تروریستی خواندن حمله ششم ژانویه(17 دی) هواداران ترامپ به کنگره، خواستار تدابیری مشابه «کمیسیون 11 سپتامبر» برای محافظت از جان قانون‌گذاران آمریکایی شد. «نانسی پلوسی» روز سه‌شنبه در نامه‌ای خطاب به اعضای دموکرات کنگره در این باره نوشت: «این نامه درباره شماست. درباره امنیت شما هنگام خدمت در کنگره، امنیت شما در حوزه‌ خود، امنیت شما هنگام سفر به واشنگتن است». وی در بخش دیگری از این نامه نوشته «با توجه به تهدیدات جدی و امنیتی که اعضا و کنگره با آنها مواجه هستند، مشخص است که نیاز به یک لایحه بودجه تکمیلی اضطراری برای تامین نیازهای امنیتی نهادی است. واضح است که ما نیاز به ایجاد یک کمیسیون مشابه ۱۱ سپتامبر برای بررسی و گزارش حقایق، علل و امنیت مرتبط با حمله اوباش تروریست در ششم ژانویه داریم». «پلوسی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران درباره تهدیدها علیه اعضای کنگره آمریکا ابراز نگرانی کرده و گفته بود «دشمن داخل مجلس نمایندگان است».

اخراج صدها مشاور ترامپ از پنتاگون

پنتاگون اما نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد، وزیر دفاع آمریکا صدها تن اعضای کمیته‌های مشورتی این وزارتخانه را اخراج و انتصاب‌های دقیقه نودی دولت ترامپ را لغو کرده است. بر اساس گزارش پایگاه خبری هیل، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا تمام اعضای هیئت‌های مشورتی پنتاگون را اخراج کرده و همچنین دستور داده از ۱۶ فوریه(28 بهمن) «فوراً کلیه عملیات‌های کمیته مشاوره تا زمان بررسی کامل» به حالت تعلیق درآید. براساس اطلاعیه پنتاگون، فعالیت دست‌کم ۴۲ کمیته مشورتی دفاعی تا زمان بررسی کامل متوقف خواهد شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اعتصاب ده‌ها هزار نفر از کارکنان دانشگاه کالیفرنیا

سرکوب تحصن مسالمت آمیز دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا

طنز/ پول آدامس!

آمریکا، اروپا، چین، روسیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.